Meld je gratis aan

communicatie fout tussen canon eos 550d en tamron 18-200 mm

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Tamron
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo nov 13, 2013 20:27    Onderwerp: communicatie fout tussen canon eos 550d en tamron 18-200 mm Reageer met quote

had het net een 2e hands camera gekocht met een tamron lens 18-200mm en nu geeft hij al meteen de melding communicatie storing tussen lens en camera.heb de contacten al schoon gemaakt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: wo nov 13, 2013 21:48    Onderwerp: Reageer met quote

Deed de camera het wel toen je 'm testte bij degene waar je 'm gekocht hebt?
BerichtGeplaatst: do nov 14, 2013 14:03    Onderwerp: Reageer met quote

Nou het was een beetje chaotisch en de gewone lens wel even een foto mee gemaakt en hij liet de andere lens zien, hoe die erop ging en het inzoomen..had gisteren nog even contact met die man en ik kon hem bij hem ruilen voor een andere lens die hij had,maar later kreeg ik een smsje dat hij daar van afzag,dat ik hem misschien had laten vallen ofzo,nou idioot natuurlijk niet,
Naar boven
BerichtGeplaatst: do nov 14, 2013 14:33    Onderwerp: Reageer met quote

Communicatiefout zou kunnen wijzen op een defect diafragma. Had ik met een Sigma op een Canon. Weet niet wat voor camera je hebt.

Hoop voor je dat het (goedkoop) te fiksen is. Anders is het een goede les voor volgend keer. Tweedehands kopen hoeft geen probleem te zijn, maar je moet de boel wel zelf goed testen. Je kunt bij een particulier geen garantie claimen. Bij sommige zaken geven ze die wel op tweedehands apparatuur, maar ik weet eigenlijk niet eens of ze dat verplicht zijn.
BerichtGeplaatst: do nov 14, 2013 18:49    Onderwerp: Reageer met quote

Hmm, vervelend. Tsja, verder dan het obligate "nooit kopen zonder te testen" kom ik helaas niet en daar heb je niet zoveel aan. Je kunt nog een keer wat stelliger aangeven dat je je geld terug wilt, maar tenzij je trek hebt in juridisch gedoe ben ik bang dat je helaas met een kat in de zak bent komen te zitten.

Ytos schreef:
Bij sommige zaken geven ze die wel op tweedehands apparatuur, maar ik weet eigenlijk niet eens of ze dat verplicht zijn.

Garantie hoeven ze niet te geven, maar dat ontslaat ze niet van bepaalde verplichtingen. Zo mag je van een camerazaak verwachten dat zij er in ieder geval verstand van hebben en eventuele gebreken melden voor de koop gesloten wordt. Als de lens bij thuiskomst dus niet blijkt te werken, komen ze er niet mee weg door te zeggen dat je geen garantie had. Maar ook daarbij geldt weer dat proberen voordat je koopt de beste remedie is. Al was het maar omdat bewijsvoering in dit soort zaken altijd lastig is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: vr nov 15, 2013 21:44    Onderwerp: Dank jullie Reageer met quote

Heel erg bedankt allemaal,het is trouwens een canon eos 550 D met tamron 18-200 mm lens.
Ik denk dat ik dit hoofdstuk sluit,proberen misschien in te ruilen,want ik ben er ziek van..Eindelijk na 3 jaar m'n droom een spiegelreflexcamera kunnen kopen en dan dit..
Maar ja,dure les..Heel erg bedankt allemaal voor de moeite genomen te hebben mij te antwoorden.Groetjes Jannie.. Embarassed
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Tamron Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: