Meld je gratis aan

batterij grip Sony SLT a58

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Sony
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo feb 05, 2014 08:59    Onderwerp: batterij grip Sony SLT a58 Reageer met quote

Ik ben echt al een hele tijd op zoek naar een battery grip voor mijn Sony Slt-a58, tot op heden zonder succes.

Weet iemand of er een battery grip voor dit model verkrijgbaar is of wellicht een model die compatibel is met de a58?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: wo feb 05, 2014 13:58    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij bestaat er geen grip voor de A58.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo feb 05, 2014 22:13    Onderwerp: grip voor de A58 Reageer met quote

Ik denk niet dat je een grip van Sony zal vinden. De doelgroep voor de camera is denk ik niet de groep die gebruik zal maken van een grip.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr feb 14, 2014 19:11    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad. Link Sad
Maar niet getreurd, een extra batterij is hierbij ook een afdoende mogelijkheid toch? Link 2

Groeten, Johannes.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr feb 14, 2014 23:56    Onderwerp: Reageer met quote

@Johannes et al, ik ben fervent Minolta/Sony gebruiker. Ook ik zocht ooit "goedkopere" accu's voor in de body's en grip's die ik gebruik.
Er liggen hier 5 accu's die zelfs in de oudere A100 niet te gebruiken zijn omdat de body echte pindakaas wil. Ook in de grips zijn die accu's niet betrouwbaar te gebruiken, soms worden ze wel, soms niet geaccepteerd, afhankelijk van de plek in de grip.
Ik heb er hier eerder al uitvoerig over geschreven, onder nep-batterijen dacht ik.
Wat ik hier zeker nog wil vermelden is dat sommige nep-batterijen dikker worden tijdens gebruik. Die kunnen dan niet meer door de veerkracht uit de body komen. Ik heb er eens een gaatje in moeten boren en er een schroefoog in moeten draaien om zo'n zwangere accu eruit te krijgen. Weggooien dus.
Ik ben absoluut geen fan van dure merkproducten en alleen Venz hagelslag, maar mijn ervaring met nep-batterijen voor Sony-bodies is niet best.
Ik gebruik origineel, geen gedoe.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za feb 15, 2014 00:41    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Jowan

Ik ben het geheel met u eens, ik realiseerde mij later ook pas dat de link die ik geplaatst heb betrekking had op een dergelijk exemplaar.
Ik verkeerde in de veronderstelling dat het hier om Sony eigen product ging.
Fout van mij die ik desondanks laat staan omdat anders uw post niet meer klopt en dat zou ik niet billijk vinden.

Ik ben het inhoudelijk echter helemaal met u eens en ik hoop dat Ts het dan (indien zij dit als optie beschouwd natuurlijk) bij eventuele aanschaf bij een Sony-exemplaar houd.
Met vervangende batterijen voor videocamera's heb ik dan weer wel goede ervaringen maar dat is hier niet van toepassing.

Groeten, Johannes.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Sony Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: