Meld je gratis aan

Mijn nieuwe website (landschapsfoto's)

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Mijn website
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr feb 21, 2014 21:36    Onderwerp: Mijn nieuwe website (landschapsfoto's) Reageer met quote

Na jaren lang alleen op flickr en 500px mijn foto's te hebben gedeeld heb ik eindelijk besloten een website te maken. Hij is sinds kort online en is te vinden op http://www.berenosphotography.com .
Ik heb alle foto's opnieuw moeten bewerken omdat ik mijn smaak en misschien ook wel vakmanschap is verbeterd/veranderd sinds het nemen van vele foto's.
Ik heb mijn site gebaseerd op een zenfolio template, maar er zijn behoorlijk wat mogelijkheden om te customizen.
Ik zou graag jullie advies willen op de volgende punten:
1) Is de indeling qua galleries OK?
2) Is de layout consistent en overzichtelijk?
3) Deugt het qua fototechische inhoud wel een beetje?
4) Is het storend dat er soms meerdere foto's van dezelfde locatie op staan?

Bij voorbaat dank!

Camillo

Laatst aangepast door boeboefiel op wo jan 21, 2015 16:28, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: vr jun 06, 2014 10:45    Onderwerp: Reageer met quote

Een flinke bump, ik hoop dat het OK is met de moderators.
De reden is echter, dat ik de webiste inmiddels aanzienlijk heb aangepast. Ik heb ondertussen een blog toegevoegd en de layout proberen te optimaliseren.
Aangezien ik Zenfolio gebruik is jammer genoeg niet alles te customizen.

Ik zou graag jullie mening willen horen over de layout en presentatie, aangezien het heel makkelijk is om zelf cruciale zaken over het hoofd te zien.

Bij voorbaat dank,

Camillo
BerichtGeplaatst: do jun 12, 2014 20:51    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Camillo,

De voorpagina van je site is een geweldige binnenkomer, wauw! Als ik een verbetering zou moeten verzinnen :p, dan is dat om de grafische links (die onder de grote foto) weg te laten. De galleries vind ik bovenin je site toch wel.

In plaats van de ene grote foto die er altijd staat, zou je ervoor kunnen kiezen om de allerbeste foto van elk van je 7 galleries te laten zien. En daar zou ik op kunnen klikken om alle fotos in die gallery te zien.

Een belangrijker punt is dat er misschien teveel fotos in je gallery staan. In een aantal gevallen tref ik dezelfde foto 2x aan, soms net anders bewerkt. Waarom is dat? Fotografie is de kunst van het weglaten, en ik denk dat het beter is als je je beperkt tot de vele echt geweldige fotos die je hebt.

PS: Ik heb nu zin om in Schotland te gaan kamperen. En ik kan best wat tips gebruiken over de 17-40mm lens!
Naar boven
BerichtGeplaatst: do jun 12, 2014 21:54    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Dutchiedoughnut,

Onwijs bedankt. Echt te gek dat je de tijd hebt genomen om een kijkje te nemen.

Ik ben zelf ook niet helemaal tevreden over de homepage. En wat ik zou willen komt in de richting van wat jij suggereert. Niet alles is echter mogelijk voor HTML-foben binnen wat Zenfolio als opties levert. het is mogelijk om een custom homepage te gebruiken, maar dan moet ik of HTML gaan leren, of hulp gaan inslaan. Ik moet het toch maar eens serieus gaan overwegen.

Ik weet dat ik niet heel erg hard mijn best heb gedaan om alleen mijn allerbeste werk te posten, om verschillende redenen. Wat ik mijn beste werk vind, vinden potetiele klanten misschien maar niets. Het gebeurt heel vaak dat foto's die ik maar zozo vind, goed scoren op 500px of bij vrienden en kennissen. Ook heb ik soms zowel een portret als een landcshapsversie. Ik probeer niet al te vaak beiden op mijn website te hebben staan, maar ik kan me indenken dat beiden andere markten zouden kunnen aanspreken, bv tijdschriften die een pagina zouden willen vullen zouden de voorkeur kunnen geven aan een portret versie. Ik denk alleen niet dat foto's alleen in bewerking verschillen. het gaat meestal om variaties op een thema.

Een oplossing hiervoor is misschien een soort van "best of " gallery te hebben, met daarin mijn, pak 'm beet , 20 a 30 beste foto's?

Nogmaals ontzettend bedankt. Ik ga nog eens goed naar de layout kijken en eens zien waar er gesneden kan worden.

Groetjes,

Camillo
BerichtGeplaatst: do jun 12, 2014 22:14    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Camillo, graag gedaan hoor!
Eigenlijk ben ik net inspiratie aan het opdoen voor mijn eigen portfolio site. Ik heb niet zulke enorm wijdse landschappen en ik ga het een stuk speelser opzetten denk ik.

Ik snap je gedachtengang om iets meer fotos online te zetten. Ik beperk mezelf vaak tot de top 3 van een bepaalde shoot. (en bij modellen krijgen ze de vraag een selectie van 10 te maken). Meer foto's zullen meer mensen aanspreken. Maar ik heb helemaal niet de indruk dat je met deze website fotos wilt verkopen, maar eerder om exposities aan te spreken.

Dan kan je jezelf de vraag stellen of je met foto's in exposities wilt komen die je zelf zo-zo vindt, of met de fotos die je TOP vindt. De B-keuze (als ik het zo even noem) kan je toch nog wel op diverse meer commerciele sites kwijt. Als je alleen je top foto's post zal je ook eerder de klanten aantrekken die jouw smaak delen, en dan kan je meer tijd besteden aan de fotos die je zelf ook echt geweldig vindt. Ik denk ook dat serieuze klanten echt wel vragen of je nog meer foto's hebt van een bepaalde plek.

Een best of pagina van 20 foto's is een goed idee. Met 20 foto's kan je echt wel een goede indruk krijgen van een fotograaf.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za jun 14, 2014 10:13    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Dutchiedoughnut,

Ik heb nu een "portfolio" collectie toegevoegd. De bedoeling is een impressie te geven van de verschillende galleries, en waar er verschillende variaties op een thema zijn, de minst cliche compositie te tonen. Dus het zijn niet per se de 25 "beste" foto's maar toch een aardig beginnetje.

Ik denk dat ik mbt de webiste op twee gedachten leun. Enerzijds is het idd de bedoeling om exposities te regelen. Maar anderszijnds hoop ik ook te verkopen via de website. Dit is misschien een naieve gedachte, maar het is mogelijk om direct via de website foto's te bestellen. En om deze reden heb ik soms gekozen voor een iets minder strenge selectie van het beeldmateriaal. Ik zal wel proberen, om in verloop van tijd, als mijn portfolio groeit wel wat strenger te zijn dan ik nu ben.

Al met al een lastig dilemma.

C
BerichtGeplaatst: za jun 14, 2014 11:39    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien is het nuttig om twee sites te onderhouden. Een soort A-merk, met je allerbeste werk om in exposities te komen, en een soort B-merk met de foto's die waarschijnlijk sneller verkocht worden.

Nu hebben we het natuurlijk niet echt meer over je website of je werk, maar over branding. Hoe presenteer je jezelf naar de buitenwereld.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Mijn website Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: