Meld je gratis aan

Liveview Nikon D800 vraag

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Nikon
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo apr 16, 2014 16:02    Onderwerp: Liveview Nikon D800 vraag Reageer met quote

Deze week ben ik overgestapt van Canon naar Nikon. Met mijn oude Canon 5D Mark II deed ik vaak nachtfotografie. Hierbij gebruikte ik liveview om nauwkeurig en handmatig scherp te stellen. Op het scherm zag ik dan de juiste belichting van hoe de foto daadwerkelijk werd.

Gisteravond heb ik dit met mijn nieuwe Nikon D800 geprobeerd, maar het beeld op het liveview scherm bleef heel donker, terwijl de uiteindelijke foto wel goed was belicht, maar op deze manier is het vrijwel onmogelijk om nauwkeurig handmatig scherp te stellen.

Het scherm wordt wel helderder als ik het diafragma wijd open zet en de iso omhoog gooi, maar als je op statief werkt en een gebouw in het donker helemaal scherp op de foto wil hebben lukt dat niet op die manier.

Kan iemand mij misschien helpen en advies geven?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: wo apr 16, 2014 16:29    Onderwerp: Reageer met quote

Waarom ben je overgestapt van canon naar nikon als ik vragen mag?
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo apr 16, 2014 16:43    Onderwerp: Reageer met quote

Omdat ik heel vaak de 100-400mm lens van Canon gebruikte en was niet tevreden met de scherpte van foto's op 400mm. Toen kwam ik uit bij de nieuwe 80-400mm lens van Nikon en Nikon presteert ook beter bij slechte licht situaties. Met deze super telezoom van Nikon ben ik uiterst tevreden!
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo apr 16, 2014 19:49    Onderwerp: Reageer met quote

Oke helder. Was gewoon benieuwd
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo apr 16, 2014 20:11    Onderwerp: Reageer met quote

Op mijn D700 kan ik de helderheid van het display instellen in het menu. Ik neem aan dat dat op de D800 ook wel kan.

Maar wees erop beducht dat dat geen goede indruk geeft van de belichting van de foto die je maakt. Daarvoor moet je het histogram bekijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Nikon Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: