Meld je gratis aan

nikon D5300 macro

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Nikon
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo apr 20, 2014 11:48    Onderwerp: nikon D5300 macro Reageer met quote

Ik heb net de Nikon D5300 gekocht, waar de 18-140mm lens bij zit.
Kan je met deze lens ook macro onderwerpen fotograferen, zoals deze die ik gemaakt heb met mijn lumix dmc-fz62? http://mangchib.deviantart.com/art/Four-leaf-clover-growing-447058095
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: zo apr 20, 2014 13:39    Onderwerp: Reageer met quote

Ontluikend groen in een potje?

Wel je kunt met dit objectief wel "macro" doen. Maar om gelijkend beeld te verkrijgen zal je onder ideale omstandigheden en juiste afstand aan de slag moeten.

Misschien toch omkijken naar bijvoorbeeld een 90mm macro
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo apr 20, 2014 22:03    Onderwerp: Reageer met quote

Oké, bedankt! Al zal die lens toch nog even moeten wachten, de camera kostte meer dan genoeg Smile
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma apr 21, 2014 09:14    Onderwerp: Reageer met quote

Met een voorzetlens kom je al een heel eind, al zal de kwaliteit minder zijn dan met een echt macro objectief.
Wil je nog dichterbij dan kan je met een koppelring een ander objectief (bijv. een goedkoop tweedehands 50mm objectief) omgekeerd aankoppelen aan je objectief. Je komt dan echt dicht op je onderwerp, maar hebt ook bijna geen scherptediepte.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma apr 21, 2014 09:28    Onderwerp: Reageer met quote

Met mijn 16-85 mm objectief kan ik geen echte macro fotograferen, wel close-ups. Ik wacht nog even met het aanschaffen van een macro lens, eerst eens de camera goed onder de knie krijgen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Nikon Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: