Meld je gratis aan

Magic Lantern • iemand ervaring?

Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Zoom.nl forum index -> Canon
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo mei 18, 2014 00:09    Onderwerp: Magic Lantern • iemand ervaring? Reageer met quote

Vandaag kwam ik toevallig Magic Lantarn (http://www.magiclantern.fm/) tegen. Er valt van alles over te lezen maar ik hecht meer waarde aan de ervaringen van gebruikers (ik raak ook snel de weg kwijt in allerlei technische beschrijvingen).

Ik gebruik mijn camera niet om mee te filmen dus ben vooral benieuwd naar toepassingen met fotografie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: zo mei 18, 2014 13:36    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Ruud,

zat zelf ook al een tijdje met de gedachten te spelen om er eens mee te gaan experimenteren, maar toen kwam ik onderstaande tegen in de gebruiksaanwijzing. En let dan voorral op de laatste regel.

Important notes
• After opening the card door, always wait for LED confirmation (or for 5 seconds) be-
fore removing the card!!! (no such problem on 550D).
• If you have a bootable SD card and have the BOOTDISK flag set in the camera (which the installer does), and you do not have an AUTOEXEC.BIN file on the card the camera WILL NOT BOOT! It will hang and not wake up until the battery is removed.
• If you encounter a “locked up” camera, quickly remove the battery.
• When in doubt, remove the battery and reboot.
And, remember that this software can damage or destroy your camera.

Niet om maar onheilsprofeet te spelen, maar ik zelf zou er niet aan beginnen.
BerichtGeplaatst: zo mei 18, 2014 14:35    Onderwerp: Reageer met quote

Precies, dat soort mededelingen werkt niet echt motiverend. Anderzijds wordt zoiets natuurlijk vooral vermeld om zichzelf juridisch in te dekken.

Het is ook vooral de nieuwsgierigheid die mij drijft om het te gaan proberen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma mei 19, 2014 05:46    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb het uitgeprobeerd op mijn 5Dmk2, geen problemen ondervonden, erg makkelijk terug te zetten naar de originele software.

Mijns inziens erg nuttig bij video.. Bij foto's had ik er niet echt voordeel bij..

En die waarschuwingen moeten ze er wel bij zetten, je bent nog altijd zelf verantwoordelijk voor wat je met de camera uitspookt..
Het is gratis software, en niet van Canon zelf..
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma mei 19, 2014 20:33    Onderwerp: Reageer met quote

gebruik al een paar jaar , op mijn 7D een beta versie nooit geen problemen gehad, nu op mijn 5Dii ook geen problemen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr okt 03, 2014 12:21    Onderwerp: Reageer met quote

Ook jaren gebruikt op mijn 50D. Ik gebruikte voornamelijk de bracketing functie en de timelapse functie. Erg mooie aanvulling welke van mij best standaard op je Canon zou mogen zitten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: di mrt 17, 2015 14:29    Onderwerp: Reageer met quote

Dankjewel voor de tips!
Ik ga de komende tijd even flink oefenen en spelen met de instellingen van mijn camera, hopelijk krijg ik dan steeds meer handigheid en gaat het me makkelijker af...
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma mei 18, 2015 18:38    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi collega's,

Ik heb magic lantern dit jaar ook geinstalleerd op mijn canon 7D en 5D MKIII en het bevalt mij goed Laughing.

Ook op het fotogebied zijn er behoorlijk wat extra uitbreidingen toegevoegd.
Teveel eigenlijk om dat hier zo op te noemen, dus gewoon effe op de website van magic lantern gaan kijken. Ik film eigelijk zelf heel weinig met mijn camera's Exclamation . Ik heb magic lantern specifiek geinstalleerd vanwege de vele en praktische extra's voor het fotograferen Very Happy.

Let echter op dat je de juiste firmware op je fototoestel hebt geinstalleerd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: di mei 16, 2017 15:55    Onderwerp: Reageer met quote

En een andere feature is dat je de shuttercount terug kunt zien met MagicLantern. Dat heb ik in het verleden gebruikt toen ik een camera tweedehands kocht Smile. Eenmaal aangekomen bij de verkoper (via Marktplaats), MagicLantern geprobeerd en toen was de shuttercount veel te hoog. Niet gekocht dus.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di mei 16, 2017 22:49    Onderwerp: Reageer met quote

[Mod]
Een topic kicken van 2 jaar oud is niet echt nodig.
[/Mod]

www.remcovandesanden.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Zoom.nl forum index -> Canon Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: