Meld je gratis aan

Ervaringen met de Sony alpha A850

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Sony
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo mei 21, 2014 13:15    Onderwerp: Ervaringen met de Sony alpha A850 Reageer met quote

Ik heb sinds vier jaar een body van de SONY Alpha A850 en heb er nogal verschillende ervaringen mee.
Ik had een Sigmalens 17-70 F2.8 DG Macro, maar de motor in de body sloopte het tandwiel in de lens waardoor deze tot twee maal toe kapot ging. Inmiddels heb ik een nieuwe variant en helaas hier een boel kosten aan gehad.
Aangezien ik steeds meer professioneel aan het fotograferen doe en ook in opdracht vraag ik me nu af of het slim is om te blijven bij deze body (ik heb een behoorlijk aantal opjectieven) of het beter is alles te verkopen en over te gaan op een ander merk.
Graag zou ik van jullie willen weten wat jullie ervaringen zijn.

Groet,
Sandra
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: wo mei 21, 2014 18:15    Onderwerp: Reageer met quote

De Sony's staan bekend om hun enorm sterke motor die met regelmaat het binnenwerk van een budgetlens kapot draaien. Waarschijnlijk zal het met de G lenzen wel meevallen.
Ik heb zelf ook een lens gehad destijds die mijn Sony/Minolta kapot draaide.

Met de A850 kan je prachtige foto's maken, maar het is inmiddels wel een oud beestje aan het worden. Zaken als hoge FPS en goede ISO performance zijn niet meer voor hem weggelegd.

Ik heb destijds mijn Sony/Minolta verkocht om een paar simpele redenen:

De A900 was me veel te duur tov de concurrentie ( D700 en de 5D )
De ISO en FPS waren niet voldoende voor mijn gebruik, evenals de AF
En een van de belangrijkste zaken, het aanbod lenzen was dermate beperkt dat Sony gewoon af viel.

Ik ben overgestapt op Nikon en heb er geen moment spijt van gehad. Veel beter in alles wat ik in mijn Sony had destijds. En de lenzen zijn super evenals het aanbod van kwaliteitsglas.
Ik werk er nog steeds met veel plezier mee en heb veel vertrouwen in het geheel.

Sony maakt tegenwoordig zo ver ik weet wel prima camera's in het DSLR gebied zoals de A99. Als dat je ding is, zou ik die eens overwegen. En ik zou zeker kiezen voor het besye glas wat je kan aanschaffen. Een goede body is immers niets zonder goed glas. Al is de 24-70 belachelijk duur in vergelijk met de concurrentie, de 70-200 gaat nog enigszins.

Het is maar wat je wil. Iedere camera is in staat goede foto;s te maken. Maar je moet voor jezelf beslissen of het aanbod aansluit op jouw wensen voor nu en zeker in de toekomst.

www.remcovandesanden.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: do mei 22, 2014 09:18    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb met ontzettend veel plezier gefotografeerd met de A850, maar wel met de Zeiss 24-70. Nooit problemen gehad, nu ook niet met de A99. De A99 presteert op hogere ISO stukken beter plus de voordelen van de EVF deed mij die overstap maken. Heb er nu oa een Sigma 105 mm macro bij, maar die doet het helemaal prima op de A99.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: do mei 22, 2014 09:31    Onderwerp: Reageer met quote

Dank jullie wel voor de reactie!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Sony Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: