Meld je gratis aan

Hoe ziet jullie werkplek er uit.

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Het Zoom.nl Café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Wat voor computer heb je?
Mac
27%
 27%  [ 5 ]
Windows
66%
 66%  [ 12 ]
Overig
5%
 5%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 18

Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo mei 28, 2014 15:32    Onderwerp: Hoe ziet jullie werkplek er uit. Reageer met quote

Omdat ik graag fotografeer en sinds een tijdje ook graag een stapje verder ga in het bewerken van mijn foto's ben ik vaak wat uurtjes achter mijn computer bezig. Nu heb ik sinds 4 weken een nieuwe inrichting voor mijn thuis werkplek waar ik zeer tevreden mee ben en ik vroeg me af hoe het er bij jullie uit ziet. Misschien kom ik nog op leuke ideeën. Daarom eerst maal hoe het er bij mij uit ziet:

De kast en het sideboard heb ik bestel via deze site (link). Doordat de kast van het zelfde gekleurde hout is als het bureau vormt het een mooi geheel:) Ik werk momenteel zoals jullie kunnen zien op een windows pc. Maar zodra de bankrekening het gaat toelaten ga ik voor een echte iMac! Het enige nadeel is dat je dan ook veel software weer opnieuw moet gaan aanschaffen. Daarom ben ik voorlopig nog even aan het sparen.. Maar hoe ziet het er bij jullie uit? Ook allemaal je eigen werkplekje of zitten jullie gewoon aan de keukentafel? Hier zijn waarschijnlijk veel mac fans of zijn er veel op een windows computer? Ik maak er maar een poll uit dan kunnen we zien wat er hier nog het meeste gebruikt wordt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: do mei 29, 2014 18:37    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb het "probleem" dat mijn vrouw geen groot computermeubel/systeem zichtbaar in de huiskamer wil. Dus hebben we destijds gezocht naar een compromis. En het werkt prima in mijn geval.

2014-05-29 16.41.54 by Remco van de Sanden, on Flickr

Een door mijn vrouw gerenoveerde en uitgebouwde antieke kast. De deuren kunnen dicht waardoor het netjes oogt, en het voordeel is dat ik weinig last heb van direct zonlicht of veranderingen van licht en dus lekker constante kwaliteit heb in mijn beelden.

Ik gebruik zelf een eigenbouw windows pc. Watergekoeld, 32gb geheugen, i5 op 4.5ghz, Radeon 280 gpu en een aantal snelle SSD's voor OS, fotobewerking en games.
Dit alles op een Dell IPS scherm wat ik kalibreer met een datacolor spyder. Toetsenbord/muis speciaal spul voor games ( een jeugdzonde waar ik nog af en toe veel ontspanning uit haal Smile )

Reden van een windows pc: Ik gebruik Apple op mijn werk maar ben er geen fan van. Ergonomie is een ramp, design is leuk, os is ok maar niet mijn ding, en dan is het behoorlijk veel geld.
Qua snelheid maakt het helemaal niets uit daar alle moderne Mac en Windows systemen draaien met dezelfde hardware. Dan blijven er een paar dingen over.
Wil je design? Ik niet, hecht ik geen meerwaarde aan.
Wil je perse Mac OS ipv Windows OS, kan ik me voor sommigen voorstellen die geen kennis willen nemen van computers en alleen maar dit of dat programma willen gebruiken.
Beide zaken zijn voor mij niet interessant tov de kostprijs vs een zelfbouw machine.

Dus ja, simpel, maar effectief.

www.remcovandesanden.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: zo jun 22, 2014 02:08    Onderwerp: Reageer met quote

mijn werkplek bestaat eigenlijk uit niet meer dan een goede laptop, goedkope muis van de action en toetsenbord zelfde verhaal.

Verder heb ik eigenlijk altijd alles vlakbij me liggen wat ik maar nodig zou kunnen hebben (notitieboeken, pen en papier, camera's, geheugenkaarten)
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo jun 22, 2014 10:09    Onderwerp: Reageer met quote

Gebruik een Retina MacBook Pro 13 late 2013. Deze gebruik ik hoofdzakelijk voor de workshops fotografie. Past makkelijk in de tas en weegt niet al te veel.

En een iMac 27 i7 late 2013. wacom intuos pro medium. Deze staat op de eettafel. Wil zo min mogelijk kabels inzicht. In dit geval alleen een power kabel. Heb een hekel aan veel kabels.

Beide met de laatste versies van Adobe Lightroom en Photoshop CC (Creative Cloud) en NIK software.

Nog twee keer Synology DS212+ NAS ergens in de kast voor extra opslag. (8TB)

EDIT: Reactie op beneden buurman. Wellicht heb je selectief gelezen. Nergens word een bepaald merk de hemel in geprezen of af gekraakt. En nergens word er discussie aangezwengeld over wat is beter. En toch zijn er altijd mensen die met dergelijke reacties dit willen bereiken. Jammer.... Ieder zijn ding en geen reden om te gaan bitchen op een merk Very Happy

Laatst aangepast door koban op wo jul 02, 2014 18:44, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: zo jun 22, 2014 14:24    Onderwerp: Reageer met quote

Dus na al jouw pro's over appel mogen wij nu niet los over windhoos?
Als je zo zeker van je zaak zou zijn, hoefde je het er niet zo dik op te leggen dat je van appels houdt.
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo jun 22, 2014 17:11    Onderwerp: Reageer met quote

Het is toch een 'hoe ziet je werkplek er uit' topic en niet "Welk OS heb jij draaien op je werkplek" topic?

Nu nog even de knuppel in het hoenderhok gooien met welke camera en lens de werkplek foto gemaakt is en waarom die Canikonji camera dat beter gedaan heeft dan die andere registratie van de werkplek Smile
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Het Zoom.nl Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: