Meld je gratis aan

A6000 of toch de A77 ?

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Sony
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jun 03, 2014 22:31    Onderwerp: A6000 of toch de A77 ? Reageer met quote

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier en zit met een dilemma.

Ben bezig met de aanschaf van een nieuwe camera.
Systeemcamera`s worden steeds populairder en de a6000 lijkt me gezien de reviews en specificaties een hele geschikte camera.
De A77 is nu echter ook binnen prijsrange ( versie 1) en aangezien ik vrij grote handen heb en de camera eigenlijk alleen buiten gebruik is dit denk ik ook een goede optie, ook omdat deze weathersealed is.
Er is ook meer keuze aan lenzen voor de a77 en deze zijn goedkoper dan de emount lenzen.
Momenteel fotografeer ik met een Panasonic Fz 30 en een Panasonic G3 welke ik eigenlijk al klein vind. ( en de kleuren niet warm)
Fotografeer voornamelijk natuur, wild , insecten, etc.

Kan iemand mij hier alsjeblieft wat advies in geven want ik kom er na weken van reviews lezen, niet meer uit.

Bij voorbaat dank.

Smile

Hier gebruik ik de camera o.a voor,http://mecsekphoto.blogspot.hu/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: wo jun 04, 2014 08:18    Onderwerp: Reageer met quote

Het zijn beide verschillende systemen. Ik zou eerst de keuze maken tussen systeem of spiegelreflex-camera.

Tijdens de workshops merk ik heel vaak bij mensen dat ze de spiegelreflex weinig tot niet mee nemen als ze opstap gaan. Dit was ze in begin van de aanschaf wel deden, maar op gegeven moment werd deze te groot. Ga ook even goed bij je zelf na welke voor jou de betere keuze is. Deze kunnen wij niet maken voor je.

Er zijn ook nog andere merken dan Sony. Kijk je naar systeemcamera's dan zou ik zelf eerder kijken naar Fujifilm of olympus en de andere merken. Sony heeft niet veel echt goede native objectieven.

Niet te veel reviews lezen. Ga eerst na de winkel en houdt een paar camera's vast welke vind jij fijn in de handen liggen en prettig bedienen. Je kunt tevens een geheugenkaart meenemen en hierop foto's maken en op groter scherm bekijken.

Zelf ben ik overgestapt van een FF spiegelreflex camera's naar systeemcamera's. En merk dat plezier in fotografie er weer helemaal is. Sleep niet meer zoveel dood gewicht mee en kan nog steeds de zelfde kwaliteit foto's maken.
BerichtGeplaatst: wo jun 04, 2014 09:16    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt Koban,

ik woon echter in het zuiden van Hongarije, weinig fotowinkels behalve de Mediamarkt en die hebben alleen wat Canon 700 en Nikon 5300 , Sony 58 etc. ,
Onlangs naar Budapest geweest maar daar was het niet veel beter, ik ben dus afhankelijk van reviews en andere gebruikers ervaringen.
Mijn handen zijn nu de Fz 30 gewend die ook redelijk groot is en die is al jaren niet van mijn zijde, neem hem overal mee naar toe .
Bij beide camera`s zou ik een travel lens willen.
A 6000 met de Tamron 18-200
A77 met de Tamron 18-270

Heb ook naar de Olypus OM D E M5 gekeken maar deze schijnt in autofocus niet zo goed te presteren.???
De M1 is heel mooi maar boven budget.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo jun 04, 2014 10:14    Onderwerp: Reageer met quote

Dat van de auto focus hoor ik vaak voorbij komen, maar in de praktijk merk ik dat mensen weinig klagen over toestelen die iets minder zouden presteren op papier. Zelf het idee dat dit beetje tussen oren zit. Vandaar ook het advies om dit soort dingen zoveel mogelijk als het mogelijk is zelf te testen/ervaren.

Wat is je budget ? dat is makkelijker voor mensen om gericht advies te geven. En wat heeft je voorkeur een systeemcamera of een spiegelreflex.

Een Fujifilm X E2 met 18-55 objectief is een hele mooie combinatie. Die de Sony A6000 en 16-5- of 18-55 zeker aftroeft op beeldkwaliteit. (mijn persoonlijke mening/ervaring dan), hiermee zeg ik natuurlijk niet dat Sony slecht is Wink

Ik zou toch kijken of er geen fotografie winkel is die wat meer merken heeft. Vast wel toch ? Zelf testen en ervaren is toch wel beste om te doen dan afgaan op ervaringen en meningen van andere.

Vergeet niet dat een superzoom niet over de gehele afstand optimaal kan presteren. Het is erg complex om een dergelijk objectief te maken die optimaal presteert over het gehele bereik. De meeste die ik getest/gebruikt heb waren soft op tele eind. Mijn advies is dan ook snel knip dit bereik op in twee of drie objectieven. Bijvoorbeeld een 18-55 en 55-200/250
BerichtGeplaatst: wo jun 04, 2014 17:46    Onderwerp: Reageer met quote

@Koban: ik fotografeer al jaaaaaren met Minolta/Sony. Zowel voor body's met een cropped sensor als wel voor full-frame body's heb ik de beschikking over uitstekende objectieven van 10 mm tot 500 mm.
Ik besef dat brandpuntsafstand niet het enige criterium is maar naar mijn mening kan een ervaren amateur en professional uitstekend uit de voeten met Sony/A-vatting.
Van studiowerk, sport, macro's, landschappen, portretten, product, artistiek, vergeet er vast nog wel een paar, maar dit is wat ik er mee deed en doe.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: wo jun 04, 2014 21:25    Onderwerp: onderwerp Reageer met quote

Ik heb diverse fotowinkels bezocht maar er is buiten de gebruikelijke Canon/Nikon vaak weinig op voorraad.
Ze willen dat wel voor je bestellen maar dan moet je het wel direct kopen.
Waarschijnlijk zal ik de camera uit Nederland of Duitsland bestellen omdat de prijzen hier vaak hoger liggen door o.a het hoge btw tarief ( 27%)
Het budget is rond de 1000 euro
De voorkeur gaat naar een systeemcamera maar voorwaarde is wel dat hij een goede grip heeft.
Heb 2 jaar geleden een G3 ( Lumix) gekocht en daar zit eigenlijk continu een 45-200 op geplakt.
De camera is redelijk snel maar autofocus zit er vaak naast en de kleuren vind ik niet mooi.
Ik houdt van kleurrijke foto`s en ondanks vivid en/of kleurtemperatuur aanpassingen blijven het teleurstellende plaatjes.
Ik gebruik dus nog steeds de oude Fz-30 ( Lumix)
We leven hier midden in de natuur en het is gaat vaak om het moment te pakken als een paar herten langs komen .
Het zou echter ook wel eens prettig zijn dat de herten niet stil hoeven te staan om een scherpe foto te krijgen.

Bedankt voor alle info. Smile

http://mecsekphoto.blogspot.hu/
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr nov 14, 2014 23:56    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben zelf afgelopen zomer van een Nikon D7000 overgestapt naar een A6000. Vooral het formaat en het gewicht van de spiegel reflex begon mij steeds meer tegen te staan, waardoor ik het toestel vaak niet meer meenam. Die stap is mij perfect bevallen, de A6000 is een geweldig toestel waar ik graag mee fotografeer. De resultaten zijn ook perfect. Het toestel was voor mijn grote handen ook wat te klein, ik heb dat zelf opgelost door een originele Sony bodycase aan te schaffen, daardoor heb je net wat meer grip.

Het klopt inderdaad wel dat de E-mount lenzen niet bepaald goedkoop zijn. Maar je kunt beter kijken naar een toestel dat goed bij je past en wat langer sparen voor de juiste lens dan nu een toestel kopen dat niet bij je past. Dan vergaat het plezier je misschien. Naar mijn idee mis je weinig met een A6000 versus een DSLR, maar dat hangt natuurlijk helemaal van je manier van fotograferen af. Een DSLR heeft vaak (nog) meer knoppen om snel zaken mee in te stellen.

Ik heb een review van mijn praktijkervaring met de A6000 op mijn internetpagina geschreven (www.ricksreviews.org). Maar misschien wordt je twijfel daar alleen nog maar groter van... Very Happy
Naar boven
BerichtGeplaatst: za nov 15, 2014 11:05    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb zelf nu meerdere systeemcamera's in mijn handen gehad, maar mijn voorkeur gaat op dit moment toch uit naar een DSLR. Mede omdat ik een reeks lenzen heb, die ik dan niet meer kan gebruiken of een adapter moet gebruiken.
Maar ook ik heb niet altijd zin om de grote FF met dito zware lens mee te nemen, zeker niet op reis.
Ik heb er daarom een kleinere crop DSLR naast. Niet zo klein als een systeemcamera, maar bij lange na niet zo zwaar als een FF.
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo nov 16, 2014 09:56    Onderwerp: Reageer met quote

Heb ( al weer enige maanden geleden) toch voor de A6000 gekozen in combinatie met de SEL 18-200 .
( in Nederland gekocht)
Ik ben er ook heel tevreden mee , een fijne camera met zoveel mogelijkheden dat ik daar in het winterseizoen is rustig voor moet gaan zitten. Very Happy
Iedereen bedankt voor de tips en hulp .
http://i62.tinypic.com/2use4j9.jpg

[Mod]
Foto omgezet in link, want veel te breed voor het forum. Maximale lengte aan langste zijde is 800px.
[/Mod]
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Sony Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: