Meld je gratis aan

Sony A55 geheugenkaart

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Sony
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jul 23, 2014 01:04    Onderwerp: Sony A55 geheugenkaart Reageer met quote

Hallo lezers.

Ik heb sinds vandaag een Sony A55, een enorme vooruitgang in vergelijking met de A100, maar nu liep ik tegen een probleem aan, Zodra ik de batterij vervang of de geheugenkaart (heb er 3, 2 8gig en 1 4gig) geeft die aan "Geheugenkaart error" vervolgens dien ik hem te fragmenteren en daarna de camera uit en aan te doen. Nu was mijn vraag, is er iemand die dit probleem kan verhelpen of mij advies kan geven wat te doen?

Met Vriendelijke Groet,

Tom Jaspers Faijer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: wo jul 23, 2014 08:47    Onderwerp: Reageer met quote

Ik gebruik SanDisk en Lexar CF geheugenkaarten in mijn Sony's.
De werkwijze die ik hanteer: formatteren op de (Windows) pc nadat ik de kaarten leeggehaald heb naar mijn opslag, daarna in de camera formatteren waarin de betreffende kaart gebruikt gaat worden.
Sommige kaarten zijn op die manier al sinds 2005 min of meer intensief in gebruik. Ik heb nooit uitval of onregelmatigheden gehad.
Ik gebruik de kaarten door elkaar in de bodies A100, A200, A700, A900.
Geen enkel probleem.

Ga je eigen werkwijze eens na, wellicht dat je een punt hebt waar je een steek laat vallen.
Ik kan me voorstellen dat je een kaart die in de A100 gebruikt is, zonder te herformatteren niet zonder meer te gebruiken is in d A55 omdat daar wellicht een ander, nieuwer data-format gebruikt wordt.
Overigens, in de door mij genoemde bodies wordt de kaart automatisch geformatteerd, als ik die door de computer geformatteerd uit de kaartlezer haal en in de body stop en die aanzet. Ik weet niet hoe dat met de A55 zit. De handleiding brengt wellicht uitkomst.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo jul 23, 2014 12:00    Onderwerp: Reageer met quote

@Tom: als je een kaart al een keer in de camera hebt geformatteerd blijft hij dan elke keer opnieuw bij die kaart vragen om te formatteren of is het per kaart eenmalig?

@Jowan: waarom formatteer je je kaart 2x: 1x in de computer en 1 keer in de camera? Het kan geen kwaad maar is overbodig!
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo jul 23, 2014 14:04    Onderwerp: Reageer met quote

Het kan voorkomen dat een kaart een error geeft als deze niet op de juiste manier uit de card reader word gehaald van je computer.

Verwijder je de kaart op de juiste manier. Het kan zijn dat je deze niet goed verwijderd en je camera nog een bestandje ziet staan die hij niet leuk vind en hierdoor errors etc kan geven.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: zo jul 27, 2014 22:38    Onderwerp: Reageer met quote

@Blanco:

Deze melding geeft die altijd als ik de batterij vervang, de geheugenkaart verwissel oid

@Koban

Deze fout heb ik al sinds ik de kaarten heb gehaald bij de kijkshop. (sandisk dacht ik) en het ligt niet aan de camera. heb het bij 3 verschillende geprobeerd en geven allemaal dezelfde fout.
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo jul 27, 2014 22:53    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vrees dat het toch aan de camera ligt, want 3 kaartjes met dezelfde fout is teveel toeval.
Je kan nog eens proberen een kaart in de computer te formatteren en kijken wat er gebeurt als je hem in de camera plaatst en een foto maakt.
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo jul 27, 2014 23:08    Onderwerp: Reageer met quote

@blanco

Ligt niet aan de camera, deze fout geeft die ook in andere camera's, heb 1 kaartje die het wel goed doet.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma jul 28, 2014 07:40    Onderwerp: Reageer met quote

Nou, gelukkig maar, dan is het probleem opgelost. Een paar nieuwe kaartjes kopen en je kan weer verder.

Je kan nog proberen met Windows schijfbeheer een kaartje opnieuw te partitioneren. Kijk eens of dat helpt.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Sony Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: