Meld je gratis aan

Nieuw portfolio (reis?) fotografie

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Mijn website
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za aug 30, 2014 11:53    Onderwerp: Nieuw portfolio (reis?) fotografie Reageer met quote

Hallo allemaal,

Na iets meer dan een jaar fotograferen heb ik een portfolio voor mijn foto's gemaakt: http://www.ramonvantloo.nl/photography/

Ik ben erg benieuwd of jullie tips en/of aanmerkingen hebben. Fotograferen doe ik vooral als hobby, maar misschien dat ik met een portfolio er af en toe ook serieuzer mee aan de slag kan.

Alvast bedankt!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: za aug 30, 2014 12:54    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zal die mouse overlay op de foto's weghalen, het is hoogst iritant die mousepointer in beeld te hebben.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za aug 30, 2014 13:03    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had al twijfels over de hover/overlay, maar er nog niet op die manier over nagedacht. Goed idee, bedankt!
Naar boven
BerichtGeplaatst: za aug 30, 2014 15:26    Onderwerp: Reageer met quote

Erg mooie site. Waar heb je 'm in gemaakt? En is het dan een bepaald template? Ben benieuwd.

Ik weet niet of je ook comments wilt op de foto's?
[/u]
BerichtGeplaatst: za aug 30, 2014 16:13    Onderwerp: Reageer met quote

De website heb ik met de hand gemaakt. Voor de slider en lightbox heb ik kant-en-klare javascript kunnen gebruiken.

Commentaar op de foto's is ook welkom.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za aug 30, 2014 21:54    Onderwerp: Reageer met quote

[Eerst maar even als mod: bij een nieuw antwoord mag je op de knop "Nieuw antwoord" klikken. Quoten is alleen nodig als het niet duidelijk is op wie of wat je reageert.[/Mod]

En dan je foto's. Ik ben ook in Jordanië geweest en volgens mij moet je betere platen hebben. Of meer.

De foto's van andere plekken (maar ook wel enkele van Jordanië) lijken soms erg scheef te staan. In een enkel geval vond ik ze gewoon niet lekker kijken.

Alles bij elkaar vind ik sommige foto's afbreuk doen aan een hele mooie site. Ik weet natuurlijk niet hoelang je al bezig bent, wat je wel en niet weet etc. Zie het in ieder geval als opbouwende kritiek, vooral om je kritischer naar je eigen werk te laten kijken en wellicht om jezelf te verbeteren.
BerichtGeplaatst: zo aug 31, 2014 12:43    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zal kijken welke foto's van Jordanië erbij/weg kunnen. Zorgen dat een foto niet scheef is, is inderdaad iets waar ik moeite mee heb. Soms zelfs bij het nabewerken. Als je hiervan specifieke voorbeelden kan noemen, graag!

Bedankt voor de kritiek, erg nuttig. Het is goed om te weten in welke richting ik mezelf kan verbeteren.
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo aug 31, 2014 21:37    Onderwerp: Reageer met quote

Deze staat naar rechts. Komt sowieso door de horizon, maar de minaret links staat gewoon scheef.

De eerste twee in de serie van de Azoren I vind ik ook niet lekker kijken. Beide weer naar rechts. Idem voor de laatste in de serie Utrecht.

En bij deze kijkt 'ie ook niet lekker weg.

Alles natuurlijk IMHO, maar het lijkt erop alsof je bij het afdrukken de hele camera naar beneden drukt in plaatst van alleen je wijs(?)vinger Wink
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Mijn website Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: