Meld je gratis aan

HX300 foto met zoeker, voorbeeld op lcd scherm?

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Sony
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za sep 13, 2014 22:56    Onderwerp: HX300 foto met zoeker, voorbeeld op lcd scherm? Reageer met quote

Hallo allemaal.

Weet iemand of het mogelijk is om met de Sony HX300 de foto die je maakt door de zoeker, te laten verschijnen op het display ipv in de zoeker?

Alvast bedankt.

Ben nieuw hier en ga me even inlezen in het forum en z'n gebruiken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: zo sep 14, 2014 10:26    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom op het forum.
Normaliter zou ik zeggen: kijk eens in de handleiding. Maar ik heb de handleiding gedownload en ik moet zeggen dat het er werkelijk niet instaat. Vreemd.
Nu heb ik een vergelijkbare Minolta camera gehad waarbij het zo was dat als je had gekozen voor fotograferen met de zoeker de foto's alleen in de zoeker waren terug te zien en had je gekozen voor fotograferen met het lcd display je de foto's alleen via dat scherm kon terugzien.
Misschien is dat bij deze Sony ook het geval. Ik zou zeggen probeer dat eens.
Dus eerst in de opnamestand de keuze maken voor zoeker of scherm en dan pas de weergavestand kiezen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo sep 14, 2014 20:02    Onderwerp: Reageer met quote

Dankjewel voor het antwoord. Ik heb ook de gehele handleiding doorgenomen, en kon het ook niet vinden. Bovenop de camera zithet knopje waar je de keuze kunt wisselen. Weergave staat er nergens in. Ik ben bang dat het zo blijft, maar zal blijven zoeken.
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo sep 14, 2014 21:00    Onderwerp: Reageer met quote

Het moet mogelijk zijn een foto op het lcd scherm te bekijken, anders zou het te gek voor woorden zijn.
Ik zou er eens een mailtje naar Sony aan wagen, want die zullen er toch wel een oplossing voor weten.
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo sep 14, 2014 21:19    Onderwerp: Reageer met quote

Dat zou ik nog kunnen proberen ja.

Het is wel mogelijk om de foto op het scherm te krijgen, maar dat kan alleen als je de foto ook maakt via het scherm. Een paar seconden en dan kun je de volgende foto maken. Ik wil dus via de zoeker de foto maken en dan direct even het voorbeeld op het scherm bekijken.

Ik ga weer verder spitten Cool
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo sep 14, 2014 21:29    Onderwerp: Reageer met quote

Nee, dat kan nu net niet: je maakt de foto via de zoeker en dan kan je hem gelijk in de zoeker bekijken, of je maakt de foto via het lcd scherm en dan bekijk je hem op het scherm.

Ik dacht dat je in je oorspronkelijke vraag het langdurig terugzien en niet de quickview bedoelde. Maar zoals je het nu stelt: foto maken via de zoeker en onmiddellijk in quickview terugzien via het lcd scherm kan niet.
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo sep 14, 2014 21:39    Onderwerp: Reageer met quote

Ah, ik was er al bang voor. Quickview, dat was de benaming die ik zocht.

Bedankt voor het antwoord!
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo sep 24, 2014 20:58    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Pvl,

Ik ken de camera verder niet, maar ben wel een "sony man".
Ik zie op google dat er op de bovenkant een finder/lcd button zit?
Als je de foto voor je hebt in de zoeker kun je doorgaans gewoon op de finder/lcd button klikken en dan krijg je het beeld gelijk te zien op je viewer.

Misschien heb je er iets aan?
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma okt 27, 2014 13:01    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Peter, sorry voor de late reactie.

Het knopje bovenop is puur om te kiezen tussen zoeker en lcd. Als ik een foto maak door de zoeker komthet voorbeeld een paar seconden te zien, ook in de zoeker. Als ik op de play knop druk naast het lcd scherm komt de laatste foto op het lcd. Ik zou graag de foto die ik maak door de zoeker op het lcd scherm willen zien, zodat ik niet door de zoeker hoef te blijven kijken. Met sommige foto's moet de camera het beeld even bewerken, en dan wil ik niet door de zoeker blijven kijken/wachten, om te kijken hoe de foto is geworden.

Heb al begrepen dat dit niet mogelijk is, helaas, maar bedankt voor het meedenken!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Sony Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: