Meld je gratis aan

foto's beoordelen

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Het Zoom.nl Café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do okt 23, 2014 14:14    Onderwerp: foto's beoordelen Reageer met quote

Hee Mensen.

Ik ben bezig om een eigen fotografiezaak maar omdat ik in de WWB zit, wil het uwv eerst dat mijn foto's beoordeeld worden, en dat mensen die er iets meer verstand van hebben naar mijn foto's kijken. Nu was mijn vraag zouden jullie mijn foto's willen beoordelen/ feedback geven van wat beter kan/ hoe ik het anders zou moeten doen? https://drive.google.com/folderview?id=0B0r-HecabzLlZHpscUxnVnlvRGs&usp=sharing

Met Vriendelijke Groet,

Tom JF
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: do okt 23, 2014 17:42    Onderwerp: Reageer met quote

Je bent nog verre van daar, als ik eerlijk mag zijn. Je kunt overwegen een "fotvakopleiding" dan wel gerichte worksshops te volgen om je verder te ontwikkelen.

Als je feedback van zoomers wilt verkrijgen op je foto's, is het wel netter dat je de foto's naar zoom.nl upload.

Ik ben bang dat je je vergist in het opzetten van "fotozaak" - wat je daar dan ook onder moge verstaan - daar steekt veel meer achter dan alleen maar foto's maken.
Naar boven
BerichtGeplaatst: do okt 23, 2014 19:22    Onderwerp: Reageer met quote

ik vraag om opbouwende kritiek, met dit soort dingen kan ik helemaal niets, dat ten zijde.

Over een opleiding gaan doen, is voor mij geen optie, aangezien ze hier in de buurt alleen in BOL vorm worden aangeboden en ik me dat niet kan veroorloven (omdat ik wel de huur en zo moet betalen) en qua cursussen is er eigenlijk weinig hier in de buurt.
Naar boven
BerichtGeplaatst: do okt 23, 2014 20:33    Onderwerp: Re: foto's beoordelen Reageer met quote

tomjf schreef:
Hee Mensen.

Ik ben bezig om een eigen fotografiezaak maar omdat ik in de WWB zit, wil het uwv eerst dat mijn foto's beoordeeld worden, en dat mensen die er iets meer verstand van hebben naar mijn foto's kijken. Nu was mijn vraag zouden jullie mijn foto's willen beoordelen/ feedback geven van wat beter kan/ hoe ik het anders zou moeten doen? https://drive.google.com/folderview?id=0B0r-HecabzLlZHpscUxnVnlvRGs&usp=sharing

Met Vriendelijke Groet,

Tom JF

Wat versta je onder eigen fotografie zaak ? Vergeet niet dat er erg veel mensen zijn die fotografie diensten aanbieden. Zelf doe ik het voor de hobby erbij, maar echt boterham is er lastig in te verdienen Wink

Advies begin met een eigen selectie van foto's die jij echt top vind. De foto's die je nu laat zien. Meisje in de bar vind ik persoonlijk niet prettig om naar te kijken. Lijkt wel HDR. Meisje in de trein niet scherp. Jonge met gitaar half persoon op de voorgrond. Het is het wat mij betreft nog niet. Ik wordt helaas nog niet naar het onderwerp getrokken wat je probeert te fotograferen.

Wees zelf kritisch op je zelf met de selectie van foto's die je wilt laten zien. De concurrentie is moordend in de fotografie business.

Tip ogen worden als eerste naar licht getrokken. Maak hier meer gebruik van. Denk ook eens na over nabewerken. Bij paar foto's is WB net te blauw.

Op het Youtube kanaal vaan B&H video vind je veel gratis workshops van bekende fotografen. Hier kun je al veel van leren
http://www.youtube.com/playlist?list=PLA2A7966A44E77011

Met beetje zoekwerk op Youtube zul je nog veel meer kanalen vinden met workshops. Op Google+ vind je ook nodige aan workshops Wink
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: do okt 23, 2014 20:57    Onderwerp: Re: foto's beoordelen Reageer met quote

Thnx! hier kan ik wat mee! zal de foto's even beter uitzoeken. van dat kanaal op yt had ik nog nooit gehoord. zal der zeker eens naar kijken. Qua WB kan aardig kloppen, merk ik ook met foto's uitdraaien dat de wb raar is dan... tijd om de laptop na te laten kijken.. xD en kan zeker wat met je tips! bedankt!
Naar boven
BerichtGeplaatst: do okt 23, 2014 21:08    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo TomJF,

De kritieken die reeds gegeven zijn kun je wellicht niet veel mee.
Bij deze mijn kritieken op de verschillende foto's.
Begrijp me niet verkeerd, dit is allerminst om je af te zeiken maar zo zie ik de foto's :

foto 1 :
verkeerde zwartwit tonen gekozen
niet pakkend
onderwerp te centraal geplaatst
kan de aandacht niet vasthouden
Wat is er interessant aan deze foto?

foto 2: waarom een portret op DEZE wijze afsnijden?
wederom in het midden, waarom?
Waar kijkt ze naar? "Nét" niet in de camera en nét niet wegkijken

foto 3: onscherp, maar niet artistiek onscherp de bedoeling

foto 4:
niet scherp, ogen niet scherp, compositie,

foto 5:
nietszeggende foto, verkeerde compositie, geen goede vlakverdeling, witbalans onaangenaam, gouden uurtje
proberen na te bootsen maar dan te vroeg?

foto 6: witbalans, slechte pose, snapshot, compositie

foto 7: zie foto 6

foto 8: redelúúk, mij te veel schaduw aan linkerkant gezicht
tip: gebruik externe flitsers, daarnaast is haar mond zeer aangenaam tijdens de foto

foto 9: snapshot

foto 10: aardige foto, leuk gedaan, compositie niet erg aangenaam, beleving wel oke

foto 11: snapshot

foto 12: compositie, witbalans, teveel brightness (dus niet per definitie licht) op de achtergrond waardoor de foto flets oogt, geschoten met zeer hoge iso ?

foto 13: snapshot

foto 14: foto alla geleraaf (als almelo kenner zul je dit herkennen?)

foto 15: snapshot

Eventuele cursussen zijn er voldoende in en rondom twente/almelo. Bv John Bouma geeft in Almelo cursussen. Tenminste ik neem aan dat je in Almelo woont, aangezien ik een aantal mensen van gezicht herken + de profronde erop staat?
Naar boven
BerichtGeplaatst: do okt 23, 2014 21:11    Onderwerp: Reageer met quote

Laptop na laten kijken is niet nodig. Denk beeldscherm kalibreren al veel oplost Wink. Zelf gebruik ik een Spyder 4 Pro om de beeldschermen te kalibreren.

Maar wat versta jij onder fotozaak ? Foto's maken in opdracht ?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: do okt 23, 2014 21:28    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt, sommige kritieken kan ik zeker wat mee, zoals ik net al aangaf moet me beeldscherm opnieuw gekalibreerd worden. Dus dat sommigen qua kleur niet goed zijn klopt. Heb inmiddels in Almelo idd me aangemeld voor een cursus. En over foto 8, externe flitsers schaf ik niet meer aan. ik ben bezig met overstappen van Sony naar Canon. Dus kan best zijn zodra ik ben overgestapt dat ik idd een aantal externe flitsers erbij haal
Naar boven
BerichtGeplaatst: do okt 23, 2014 21:33    Onderwerp: Reageer met quote

Graag gedaan.
Qua externe flitsers zit je niet specifiek aan een merk vast. Ik heb externe flitsers die niet van een gebonden merk zijn (Yongnuo), met draadloze triggers stuur ik deze aan op elk system wat ik maar wil. Zelf fotografeer ik overigens ook met Sony.

Mocht je je beeldscherm gekalibreerd willen hebben (middels spyder express) dan geef je maar een gil en kan ik je daarbij een x helpen (stuur maar een pm).
Naar boven
BerichtGeplaatst: do okt 23, 2014 22:28    Onderwerp: Reageer met quote

[Mod]
Alle onnodige quotes weggehaald. Gelieve bij een nieuw antwoord op de knop "Nieuw antwoord" te klikken. Zie ook de forumregels.
[/Mod]

BerichtGeplaatst: vr okt 24, 2014 01:15    Onderwerp: Reageer met quote

Wellicht ook niet handig om constant je foto's aan te passen. Je haalt tussendoor 3 foto's weg, om er vervolgens weer 2 nieuwe op te zetten. Op deze wijze is je topic straks wel ERG onoverzichtelijk.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Het Zoom.nl Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: