Meld je gratis aan

Sony a58 of a65?

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Sony
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo okt 26, 2014 23:37    Onderwerp: Sony a58 of a65? Reageer met quote

Hallo! Smile

Een aantal weken geleden is het display van mijn vorige camera stuk gegaan. Nu ben ik op zoek naar een vervanger die tevens voldoet aan de eisen die er door de jaren heen bij gekomen zijn. Voor mijn studie miste ik een goeie filmfunctie en hoge resolutie, voor mijn hobby (wintersportfotografie) miste ik snelheid. Bovendien was het display altijd heel slecht zichtbaar. Mijn oog is gevallen op de camera's a58 en a65. Beide camera's vallen in mijn budget, maar ik vraag me vooral af wat de a65 nu zoveel beter maakt dan de a58. Van de productspecificaties op internet ben ik de afgelopen avond niet veel wijzer geworden. Soms werd de suggestie gewekt dat de a65 beschikt over beeldstabilisatie in de body en een technologie waardoor het scherm buiten beter zichtbaar is. Voor deze functies heb ik zeker meer geld voor over, maar het werd mij niet echt duidelijk of de camera werkelijk over deze functies bezit.

Weten jullie meer van deze camera's af? Welke body zouden jullie mij aanraden? En hoe zit het met de bovenstaande specificaties over beeldstabilisatie en zichtbaarheid van het scherm buiten?

Alvast heel hartelijk bedankt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: ma okt 27, 2014 00:06    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi!

Zelf heb ik een a65 als backup camera en vind ik het een erg fijn toestel.
Er zijn een flink aantal verschillen in beide camera's. Maar om specifiek een antwoord te geven op de onderdelen die voor je van belang zijn:

snelheid
- a65 schiet 10 frames per seconde, de a58 schiet er 8
- minder delay in foto's nemen. 138ms tegenover 326

filmfunctie
- a65 schiet full hd op 60 fps tegenover 30 fps van de a58.

beeldstabilisatie
- beide zelfde. Sony/minolta maakt gebruik van interne beeldstabilisatie die in alle body's is gezet

scherm
- a65 iets groter scherm met een hogere resolutie, dus makkelijker af te lezen (2359k dots vs 1440k dots)

Verder zijn er nog andere specs die wellicht de a65 interessant maakt boven de a58, zoals:
gps, flip uit scherm vs geen flip, 24mp sensor vs 20 mp sensor

Beide camera's zijn prima toestellen. De a58 scoort weer heeeeel iets beter op basis van iso prestaties. Amper waarneembaar.
Voor het type fotografie (wintersport) denk ik dat je gebaat bent bij een snelle lens, wellicht heb je deze al.

Groet,
Peter
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma okt 27, 2014 00:26    Onderwerp: Reageer met quote

peterweideman schreef:
snelheid
- a65 schiet 10 frames per seconde, de a58 schiet er 8
- minder delay in foto's nemen. 138ms tegenover 326

Groet,
Peter

Hi Peter! Bedankt voor de snelle en uitgebreide reactie! Very Happy In hoeverre is de delay van 138 ms t.o.v. 326 ms merkbaar tijdens het fotograferen?

Groet, Daphne
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma okt 27, 2014 00:43    Onderwerp: Reageer met quote

Is naar mijn idee niet extreem merkbaar. Maar ik zou meer waarde hechten aan de betere viewfinder/heldere weergave etc. Zou in mijn geval de doorslag geven.

Hier een stukje over shutter delay:
https://www.inkling.com/read/dummies-digital-slr-photography-david-basuch-4th/chapter-10/kind-of-a-lag
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma okt 27, 2014 10:03    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vul nog even aan:

De A65 heeft nog de Minolta flitsschoen, de A58 heeft de nieuwe. Dus als je bijvoorbeeld een mooie dure flitser hebt voor de Minolta schoen, dan heb je een adapter nodig op de A58. En daar heb ik persoonlijk heel slechte ervaringen mee.

Ik heb de A65 als reiscamera en ook overdag met knetterende zon is het display prima zichtbaar, maar ik kijk zelf het meeste door de zoeker. Ik heb ook de A99 en daarvan vind ik zoeker wel veel beter als die van de A65. Maar dat is voornamelijk als het donker is. Overdag is dat verschil nauwelijks zichtbaar.

Deze foto is met de A65 gemaakt op 32OO ISO om je een beeld te geven.

https://www.flickr.com/photos/26410199@N06/15342912296/

Heb je nieuwe A77ii ook overwogen? Ik hoor heel veel BIF fotograferen die er lyrisch over zijn. Ja, wel een ander prijskaartje, dat dan weer wel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: ma okt 27, 2014 20:18    Onderwerp: Reageer met quote

@Peter, dankjewel voor de verhelderende informatie!

AnitaS schreef:
Ik vul nog even aan:

De A65 heeft nog de Minolta flitsschoen, de A58 heeft de nieuwe. Dus als je bijvoorbeeld een mooie dure flitser hebt voor de Minolta schoen, dan heb je een adapter nodig op de A58. En daar heb ik persoonlijk heel slechte ervaringen mee.

Ik heb de A65 als reiscamera en ook overdag met knetterende zon is het display prima zichtbaar, maar ik kijk zelf het meeste door de zoeker. Ik heb ook de A99 en daarvan vind ik zoeker wel veel beter als die van de A65. Maar dat is voornamelijk als het donker is. Overdag is dat verschil nauwelijks zichtbaar.

Deze foto is met de A65 gemaakt op 32OO ISO om je een beeld te geven.

https://www.flickr.com/photos/26410199@N06/15342912296/

Heb je nieuwe A77ii ook overwogen? Ik hoor heel veel BIF fotograferen die er lyrisch over zijn. Ja, wel een ander prijskaartje, dat dan weer wel.

Hi Anita!

De kwaliteit van je foto ziet er goed uit! Mooi om te zien dat de techniek van ruis veel vooruit is gegaan! De A77ii heb ik niet overwogen vanwege mijn budget. Bovendien ben ik amateur, vermoedelijk kan ik dat geld beter investeren in extra cursussen Cool Ik begin te neigen naar de a65, het lijkt er toch wel op dat het kwaliteitsverschil wel aanzienlijk is. Bedankt voor jullie input! Very Happy
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Sony Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: