Meld je gratis aan

Sony A77VQ vs Sony A77 Mark II

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Sony
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za jan 03, 2015 22:01    Onderwerp: Sony A77VQ vs Sony A77 Mark II Reageer met quote

Hallo allemaal,

Na jaren met een gewone compactcamera te hebben gewerkt ben ik nu toe aan een nieuwe stap: een spiegelreflex.
Mijn voorkeur ging in 1e instantie naar een Canon 70D, maar na advies in de winkel kwam ik uit bij een Sony A77VQ met 16-50mm lenskit die men mij voor dezelfde prijs kon aanbieden als de Canon 70D met 18-135mm lenskit (1170 Euro, normaal 1429 euro). Uiteindelijk op dit aanbod ingegaan en vorige week deze camera gekocht.
Nu kom ik er erg genoeg achter dat er al een nieuwe versie van Sony A77 is, namelijk de Sony A77 Mark II. Ik heb contact met de winkel opgenomen en zij kunnen mij deze camera nu leveren voor een meerprijs van 170 Euro (Sony A77 Mark II + 16-50mm lenskit) en dan kan ik de A77VQ gewoon teruggeven (totaal komt dan op 1170 + 170 = 1340 euro, normaal 1599 euro).

Wat vinden jullie? Is het deze 170 Euro waard? De verschillen tussen de oude en nieuwe zijn niet heel groot, dus ik twijfel er enorm over of het deze 170 euro waard is.
Ik luister graag naar jullie advies.

Groeten Pedro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: zo jan 04, 2015 19:22    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou hem omruilen en wel om de volgende redenen:

* betere prestaties op hogere ISO
* betere AF
* deze camera is voorzien van de nieuwe hotshoe. Flitsers en triggers die werken met de oude Minolta shoe zullen op den duur gaan verdwijnen.

De A77 is echt geen slechte camera hoor, maar wel alweer ruim 3 jaar "oud", dat is voor veel mensen een punt.

Ik vind het wel een beetje slordig van de winkel. De A77 Mark II is niet gisteren pas uitgekomen ....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: zo jan 04, 2015 20:21    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Anita,

Bedankt voor je reactie.
Ik vond het zelf ook beetje vreemd, ze hadden de nieuwe namelijk gewoon op voorraad. Maar ik had het gevoel dat ze van de oude voorraad af moesten ofzo en zelf had ik me onvoldoende op Sony georiënteerd, aangezien ik de winkel instapte om een Canon 70D te halen.
Toen ik gisteren telefonisch met de verkoper sprak liet die ook enigszins blijken dat hij van die nieuwe niet zoveel af kon doen, alleen van de oude. Hij vond de vernieuwingen bovendien geen 170 euro waard. Daar had ik dus mijn twijfels over en vandaar mijn vraag hier Smile.

De nieuwe heeft geen GPS, dit vind ik wel een mooie toevoeging. Hoe kan ik de foto's van de nieuwe camera toch van een geotag voorzien? Gaat dat alleen met externe hardware of is dit ook met de smartphone te syncen?

Zijn er nog meer mensen met advies?
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo jan 04, 2015 20:26    Onderwerp: Reageer met quote

Geen idee, daar ben ik echt te blond voor. GPS is wel voor mij een reden om niet af te zien van het kleine zusje van de A77, omdat ik die camera meestal mee heb op reizen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma jan 05, 2015 15:18    Onderwerp: Reageer met quote

Even Googlen op Sony A77 vs A77ii:

https://www.youtube.com/watch?v=Qtp0qOqUbNM

Voor die 170 euro verschil zou ik de nieuwe kopen. Al was het alleen maar om de restwaarde. Mocht je bv, om wat voor reden dan ook, de camera binnenkort willen verkopen dan is de A77ii toch echt wel meer dan 170 meer waard dan de A77.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di jan 06, 2015 10:24    Onderwerp: Reageer met quote

Pedro, ik heb nog even voor je gekeken. Op de A77ii zit NFC ... hier kun je er meer over lezen.

http://www.photofacts.nl/fotografie/rubriek/overige/wat-kun-je-als-fotograaf-met-nfc.asp
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo jan 11, 2015 14:07    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt nog voor jullie reacties!
Ik heb er deze week voor gekozen om 170,00 EURO bij te betalen en ben nu dus in het bezit van de A77 II!!! Smile. Nu nog even uitzoeken hoe dat precies werkt met GPS tussen Smartphone en camera en dan ben ik 100% tevreden Smile.

Groeten Pedro
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Sony Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: