Meld je gratis aan

Manfrotto compact

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Statieven
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jan 09, 2015 22:55    Onderwerp: Manfrotto compact Reageer met quote

Komende zomer een rondreis gepland naar Canada. Wil daar uiteraard mooie plaatjes schieten. Ben daarom alvast aan het kijken voor een (reis)statief. Al wat postings gelezen en heb gelezen dat Manfrotto kwalitatief goed is. Ik kwam bij mijn zoektoch uit op de Manfrotto Compact vanwege balhoofd, formaat om mee te nemen en gewicht.

Heeft hier iemand ervaring met dit statief en wil deze met mij delen?

Alvast bedankt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: za jan 10, 2015 08:49    Onderwerp: Reageer met quote

De nog veel grotere vraag is welke camera je hebt en wat de grootste/zwaarste lens is die je erop gaat zetten. Wat ga je op vakantie doen (steden, bergen, etc). Je statief moet vooral stabiel genoeg zijn voor de situatie.

Manfrotto is een goed merk maar erg duur net als Gitzo. Kijk ook eens naar Sirui. Zelfde kwaliteit voor een stuk minder.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za jan 10, 2015 09:22    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor je antwoord!

Camera zal geen probleem zijn, heb een Sony HX300 systeemcamera (bridge?) geen aparte lenzen dus.
Wil er oa avondfoto's maken, watervallen met langere sluitertijden, bergen, natuur, dat soort dingen. Dit statief is niet zo heel duur hoor, goed genoeg voor mijn doeleinden denk ik.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za jan 10, 2015 10:24    Onderwerp: Reageer met quote

wat is je budget. Zelf gebruik ik een Gitzo trraveler series 2, maar deze is toch al snel 1,6 kilo en is opgevouwen zo'n 40 centimeter. Omdat dit soms toch nog te zwaar is om mee te slepen heb ik een Siriu carbon traveler gekocht deze weegt 800gram en is ongeveer 30 centimeter opgevouwen.

http://blog.wagner-fotografie.nl/sirui-t025x/
.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za jan 10, 2015 10:25    Onderwerp: Reageer met quote

Dan zit je met bijna elk statief wel goed. De Manfrotto zal dan voldoende zijn. Welicht handig om een draadontspanner te kopen voor avondfotografie.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za jan 10, 2015 10:37    Onderwerp: Reageer met quote

@koban

Erg mooi statief, beetje boven mijn budget. Ik denk dat de Manfrotto voor mijn doeleinden geschikt is. Ik heb reeds een Velbon EXmini in bezit voor het lage werk.

@Erik1982

Draadontspanner heb ik al in bezit, erg handig inderdaad.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za jan 10, 2015 11:06    Onderwerp: Reageer met quote

Wat is je budget.

Sirui is in deze categorie nog een goedkoop statief en kwalitatief toch behoorlijk goed. Balhoofd is zeker degelijk dat erbij zit. De kon zelfs mijn Canon 5D3 + grip + 70-200 II + extender III 2x dragen. En dat is een behoorlijk gewicht.

Statief zelf is 800 gram dat voor reizen of dag trips toch wel prettig is voor de meeste onder ons. Nooit leuk om met veel dood gewicht rond te slepen.

Advies ga na een winkel en test er eens aantal uit. Zelf ook uiteindelijk gedaan, omdat ik een statief voor erbij zocht en dat is deze geworden. En hij is vaak in mijn tas te vinden. Ideaal voor reizen en dag tochten....
Naar boven
BerichtGeplaatst: za jan 10, 2015 12:30    Onderwerp: Reageer met quote

Carbon is wel echt ideaal maar dat moet in je budget vallen. Zelf heb ik ook een carbon statief van Sirui en is ontzettend licht. Het kleine aluminium statief (Sirui T-005KX) dat we hebben is een stuk zwaarder. Voor op reis scheelt het een hoop.
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo jan 11, 2015 20:29    Onderwerp: Reageer met quote

///

Laatst aangepast door RDDR op di sep 26, 2017 10:24, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo jan 11, 2015 21:12    Onderwerp: Reageer met quote

Allen dank voor het antwoord!

Sirui ga ik zeker onthouden!

Heb vooreen appel en een ei een Manfrotto Compact van iemand overgenomen. Deze ga ik de komende tijd uitproberen en kijken hoe het bevalt. Dan weet ik wat ik nodig heb, of wat ik mis. Het juiste statief koop je voor je leven lees ik, dus wil uiteindelijk de juiste keuze maken.

Keep you posted!
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma jan 12, 2015 00:08    Onderwerp: Reageer met quote

Goede keuze. Veel plezier!
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma jan 12, 2015 21:13    Onderwerp: Reageer met quote

Dankje Very Happy
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Statieven Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: