Meld je gratis aan

Reacties en geloofwaardigheid op foto's
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Zoom.nl Website
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jan 29, 2015 07:19    Onderwerp: Reacties en geloofwaardigheid op foto's Reageer met quote

Achter de knop 'populaire foto's' kom ik zeker een paar juweeltjes tegen, maar ook velen die lijken te zijn gemaakt met een Aviko aardappel.

Zit dat met elkaar onder of op een kluitje om ieder maar de meeste like's en reactie's toe te kennen?
BerichtGeplaatst: do jan 29, 2015 14:05    Onderwerp: Re: Reacties en geloofwaardigheid op foto's Reageer met quote

dat gevoel heb ik (helaas) ook heel erg sterk. Zoals al vaker aangegeven komen er dagelijks enorm veel mooie/goede foto`s langs waar nauwelijks of geen reacties op komen.

Daarnaast komen er ook met regelmaat foto`s voorbij van (naar mijn mening) mindere kwaliteit welke dan vaak de hemel in geprezen worden. Wanneer ik dan de reacties lees heb ik inderdaad het idee dat men elkaar kent of in ieder geval steunt.

Enerzijds begrijpelijk maar anderzijds erg jammer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: do jan 29, 2015 15:34    Onderwerp: Reageer met quote

beste Paul en Evox,

bedankt voor jullie reactie,
we zien inderdaad dat de selectie met populaire foto's niet optimaal is.
We hebben plannen om zeer binnenkort dit ook aan te passen.

Mochten jullie nog ideeën hebben over welke foto's jullie hier zouden zien, dan horen we dat graag uiteraard.

groet
Hans
Zoom.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: do jan 29, 2015 20:56    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vrees dat je er weinig aan veranderd zolang men kan stemmen en men daarnaast veel volgers heeft en begrijp me niet verkeerd er zijn ook zeker populaire foto`s of foto`s van de dag die met veel volgers ook van hoge kwaliteit zijn!

Ik vrees dat het echt goed en naar waarde beoordelen heel erg lastig is vanwege de vele niveau`s in kennis en verschillende achtergronden.

Naar mijn idee dient een foto zowel technisch (goed van scherpte en compositie te zijn) en daarnaast ook aansprekend zijn, inhoud hebben.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr jan 30, 2015 17:30    Onderwerp: Reageer met quote

Precies Paul!

Ik zie profielen met heel veel 'vrienden' en ja dan is het een eitje om steeds bovenaan te staan.

Kan dit geen keuze worden van de redactie?
BerichtGeplaatst: wo feb 04, 2015 11:13    Onderwerp: Reageer met quote

Wat Paul ook aangeeft...het lijkt mij ook erg lastig om dit te voorkomen.
Zeker als het stemmen erin blijft zitten.

Je zou een soort panel (met hierin de redactie van Zoom.nl en wat proffecionele fotografen) moeten hebben die bepalen welke foto's er 'populair' zijn.
Misschien er een andere naam/term aan hangen zoals: 'in de spotlight' of 'foto van de week' (ik noem maar even wat)
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo feb 04, 2015 14:58    Onderwerp: Reageer met quote

Dit probleem is van alle tijden. Iedere website die een mogelijkheid heeft tot het geven van punten, reacties, scores of wat nog meer zij heeft dit probleem. Ons kent ons, bepaalde groepjes etc. Niet aan te ontkomen en derhalve zijn de meeste zaken ook niet helemaal serieus te nemen qua beoordelingen.

Daar is helaas weinig tot niets aan te doen.

www.remcovandesanden.nl
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo feb 04, 2015 20:30    Onderwerp: Reageer met quote

Waar serieus over wordt nagedacht is het algoritme achter populair zo aan te passen dat de verhouding:
aantal keer bekeken/aantal keer geliked meetelt, en
aantal fans/aantal keer geliked

Wat denken jullie?
Naar boven
BerichtGeplaatst: do feb 05, 2015 02:54    Onderwerp: Reageer met quote

Zoals het uiltje van Barry

Een hele leuke foto, maar slechts 18 keer bekeken en slechts 2 keer ge-liked Shocked

Ik weet smaken verschillen en die van mij zijn ook niet van het top-niveau maar wat ik onder populair tegenkom...
BerichtGeplaatst: do feb 05, 2015 10:23    Onderwerp: Reageer met quote

hanskl schreef:
Waar serieus over wordt nagedacht is het algoritme achter populair zo aan te passen dat de verhouding:
aantal keer bekeken/aantal keer geliked meetelt, en
aantal fans/aantal keer geliked

Wat denken jullie?

Ik vrees dat het "probleem" er dan niet minder om wordt. Immers een grote fanbase (zeg het vrienden groepje) zorgt voor veel views, veel likes en fans. Probleem blijft dan naar mijn idee het bestaan.

Punt is ook dat er zo gruwelijk veel foto`s elke dag weer geplaatst worden dat die mooie, speciale foto wellicht niet eens opgemerkt wordt.

Ik ben bang dat er weinig aan te doen valt. Zelfs al zou je jureren dan blijft smaak mee spelen.

Mooi voorbeeld daarvan. Via de fotoclub waar ik bij zit kunnen we jaarlijks mee doen aan de Nederlandse Bondsfotowedstrijd. Wanneer je dan bijvoorbeeld bij de commentaren van de juri hoort "ik heb niet zoveel met HDR" dan weet je op voorrand al dat je minder punten krijgt....
Naar boven
BerichtGeplaatst: do feb 05, 2015 10:40    Onderwerp: Reageer met quote

EvoX schreef:
Zoals het uiltje van Barry

Een hele leuke foto, maar slechts 18 keer bekeken en slechts 2 keer ge-liked Shocked

Ik weet smaken verschillen en die van mij zijn ook niet van het top-niveau maar wat ik onder populair tegenkom...

Opzich is dat niet zo'n ramp.

Natuurlijk vind je het leuk om waardering en aandacht te krijgen voor je werk.
Maar ik als beginner zit nog in de leermomenten en dat je dan OF geen aandacht krijgt OF commentaar op je foto....dat hoort erbij.

Ik ben ook actief op Photodrome en daar ben ik ook nog even voorzichtig met het plaatsen van foto's. Vooral omdat het dus nog niet TOP is.
Wat voor veel mensen wel belangrijk is...denk ik.
Naar boven
BerichtGeplaatst: do feb 05, 2015 15:51    Onderwerp: Reageer met quote

Ik merk dit ook erg op.
Op Eosdigitaal krijg ik bijvoorbeeld op een foto veel postieve feedback. En hier helemaal niks. 10 keer bekeken misschien.

Ook de reacties zijn vrij vlak. Of ze zijn er niet of ze zijn kort: "leuke foto"
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr apr 10, 2015 22:44    Onderwerp: Reageer met quote

Heel herkenbaar allemaal. Frustreert mij ook een beetje. Daarom heb ik deze week een experiment uitgevoerd. Ik kwam laatst een foto van een rode ibis tegen die sterk overeen kwam met een foto van een rode ibis die ik ooit had gemaakt. De foto die ik zag had toen meer dan 20 stemmen. De mijne heeft er geen gekregen. Confused
Maar inderdaad, wat doe je er aan?
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo mei 24, 2015 12:01    Onderwerp: Reageer met quote

Je account verwijderen van deze lage kwaliteit website en al je foto's migreren naar 500px Wink
Dat is een beslissing die ik ooit heb gemaakt en wara ik nog geen enkele keer van heb spijt gehad!

500px is als webiste zelf al oneindig keer mooier en beter. Kwaliteitsverschil met de foto's hier in populair en op 500px is onwaarschijnlijk groot.
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo mei 24, 2015 12:20    Onderwerp: Reageer met quote

500PX is dat niet hetzelfde als Flickr?

De layout lijkt er wel sprekend op Very Happy
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Zoom.nl Website Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: