Meld je gratis aan

De nieuwe Olympus E-M5 Mark II

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Olympus
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do feb 05, 2015 15:01    Onderwerp: De nieuwe Olympus E-M5 Mark II Reageer met quote

http://tomreuvers.nl/2015/02/olympus-om-d-e-m5-mark-ii-de-nieuwe-revolutie/

Alles over deze nieuwe camera.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: zo apr 19, 2015 00:55    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb deze recent aangeschaft. De keuze is op de EM5II gevallen in plaats van de EM1 ivm de 5 assige stabilisatie. De aangekondigde 300mm F4 zal daar dankbaar gebruik van gaan maken. Voorlopig moet ik het nu doen met de 12-40 F2.8. Maar dan heb ik mooi de tijd om de cam te leren kennen.
Enig nadeel is de mindere grip van de EM5II, daarom heb ik de extra batterijgrip er ook bij genomen. Heerlijk licht en een verademing ten opzichte van mijn (inmiddels verkochte) Nikon D7100 en 300F4!!

Enkele voorbeelden:
Foto 1
12mm, ISO 5000, F6.3, 1/10 uit de hand..
Foto 2

[Mod]
Foto's omgezet in linkjes, want te breed voor het forum. Het wordt uit vorm getrokken. Max. breedte langste zijde is 800px.
[/Mod]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: do nov 12, 2015 11:37    Onderwerp: Reageer met quote

Beetje laat, maar ff voor de duidelijkheid, de E-M1 heeft ook 5-assige IBIS, alleen hooguit een stop minder (volgens olympus; 4 stops ipv 5 stops). Enige echte grote verschillen behalve body afmetingen zijn high resolution modus vs. ondersteuning van oude 43 objectieven dankzij PDAF, vind ik zelf.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Olympus Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: