Meld je gratis aan

Straatfotografie , mensen verdiep je er toch eens in !

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Het Zoom.nl Café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo feb 25, 2015 19:02    Onderwerp: Straatfotografie , mensen verdiep je er toch eens in ! Reageer met quote

Als ik in de categorie straatfotografie kijk dan is bijna de helft niet relevant , van macro , tot uitzichten , abstract , en meer stijlen die niets maar dan ook werkelijk niets met straatfotografie te maken hebben . Ben alleen nog geen erotiek of hertjes tegen gekomen maar dat is slechts een kwestie van tijd .

Is het nou zoveel moeite om even te kijken , lezen , verdiepen wat straatfotografie nu eigenlijk is ?

Ook al staan er straattegels op je foto , dan wil dat niet zeggen dat het opeens straatfotografie is , ook een closeup van een buitendeur , een in photoshop gemartelde pixels van een fiets(wiel) , een kubistisch slaapmiddel , de vele , vele portretten die net zo goed in een studio genomen kunnen zijn , een straat met nadruk op de architectuur , nee , nee , nee , nee .

Straatfotografie gaat over emotionele interacties tussen | van mensen ,spontane momenten met mensen of sporen van mensen , ( meestal ) genomen in een openbare ruimte .
En ook de sporen van mensen hebben een emotionele lading .
En dit is echt een micro beschrijving van het genre .

Voordat je je foto nu in de categorie straat dumpt , surf eens naar Magnum , klik bv Alex Webb , Christopher Anderson , Bruce Davidson , Elliott Erwitt , Bruce Gilden , Constantine Manos , Trent Parke , Martin Parr , Paolo Pellegrin , Gueorgui Pinkhassov enz , enz en KIJK naar die foto's .
Ga naar Flickr , tik Street bij groepen zoeken of bv HCSP = HardCoreStreetPhotography .

Het is een kwestie van respect voor dit genre zoals er respect moet zijn voor ieder genre .

Ok , alle woorden zijn gezegd .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: do feb 26, 2015 00:12    Onderwerp: Reageer met quote

So bee it.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: do feb 26, 2015 01:41    Onderwerp: Reageer met quote

straatfotografie... niet per definitie mijn ding. Maar ik zie aan je gallery dat je jezelf ook wel "schuldig" hieraan maakt. Het is maar een tag dat mensen gebruiken, kijk je er toch niet naar? Ik zie soms ook mensen die semi pro als status hebben, dan kijk ik naar de foto's en zie ik foto's die mijn neefje van 2 ook kan maken Smile

So be it....
Naar boven
BerichtGeplaatst: do feb 26, 2015 18:27    Onderwerp: Reageer met quote

Tuurlijk , er zijn altijd ergere dingen zoals mijn favoriete saus die uit de handel is genomen bv .
En ik heb ook een foto waarvan ik twijfel of die straat is , het is ook geen makkelijk genre .

De reden waarom ik het topic open is dat ik hoop dat het straatgenre meer op de kaart komt in Nederland en Zoom is nu eenmaal een bekend fotoblad maar in het enkele artikel over straat staan toch ook redelijk wat achterhaalde feiten dus echt serieus wordt het nog niet genomen .

En het zou fijn zijn als er een mooie collectie in die categorie zou komen , een soort van Nederlandse portfolio om het maar een naam te geven .
Nu is het een soort dumpplek .

En waarom ?
Niemand post zijn foto van eikenhouten tafel met plavuizenblad in de categorie Erotiek dus tsja .
Naar boven
BerichtGeplaatst: do mei 21, 2015 19:34    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Roffa,

Je moet ervan houden en durven.
Bij straatfotografie komen er ook veelal mensen op de foto.
In de huidige tijd wetende hoe mensen daarop soms reageren (laat staan wat voor gewelddadige dingen erop straat gebeuren Twisted Evil ), kan ik mij voorstellen dat dit niet direkt iets is voor iedereen.

Ik zie echter wel een opmars in de straatfotografie Exclamation .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Het Zoom.nl Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: