Meld je gratis aan

(Beginner) Bewegingsonscherpte in foto's

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Canon
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo mrt 11, 2015 21:37    Onderwerp: (Beginner) Bewegingsonscherpte in foto's Reageer met quote

Hi,

Ik ben nou een tijdje bezig met fotografie, vooral het laatste jaar. Ik heb veel ontdekt en geleerd over de camera, maar ben er nog lang niet Smile

Ik zit met een probleem en ik kom er niet achter wat de oorzaak ervan is. Ik heb in best wel wat van mijn foto's aan de linker kant bewegingsonscherpte. Meeste foto's zijn in HDR geschoten + statief (ik weet het, daarmee vergroot je het risico), maar dan vind ik het vreemd dat dit alleen aan de linkerkant plaats vind. Hoe verder naar links je gaat, hoe onscherper de foto wordt. Ik wil juist dat het gehele plaatje scherp is, vooral als het om ruimtelijke foto's gaat.

Ik heb geprobeerd om met een afstandsbediening te schieten, of met een vertraging van 2s van de ontspanknop.

Ik zie waarschijnlijk iets over het hoofd, maar ik kom er niet achter wat het is. De lens (Sigma 10-20mm) kan het niet zijn denk ik, omdat ik het niet in alle foto's terug zie. Ook heb ik sinds 1 maand een nieuwe camera, de Canon 700D.

Foto's om het verhaal wat te verduidelijken:

https://www.flickr.com/photos/61139221@N04/16543959707/
https://www.flickr.com/photos/61139221@N04/16744343741/

Ik hoor graag wat jullie ideeën zijn, want het is best frustrerend Smile

--

Groetjes,
Anica
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: wo mrt 11, 2015 22:47    Onderwerp: Reageer met quote

Op de 1e foto kan ik het niet zo snel ontdekken (wellicht door de texturen). Op de 2e foto is het inderdaad duidelijk aanwezig.
Heb je de body nieuw gekocht? Zou kunnen dat er ondanks dat hij nieuw is al een vlekje op de sensor of lens zit? Heb je hier ook last van als je een andere lens erop zet? Al een x het huis uitgeblazen met een balgje?
Naar boven
BerichtGeplaatst: do mrt 12, 2015 08:30    Onderwerp: Reageer met quote

HDR zou niet uit moeten maken als je met statief werkt en de functie spiegel opklappen aanzet. Als je beweging hebt zou je dat over de gehele foto moeten zien en niet alleen in een hoek.

Staat je body wel geheel parallel aan de muur? Welk diafragma gebruik je? Er kan ook een fout in je lens zitten waarbij één of meerdere elementen net niet recht staan.

Heb je hetzelfde probleem met een andere lens? Wellicht handig om eerst eventuele productiefouten in je lens uit te sluiten. De kitlens zou daarvoor al moeten voldoen als je op f9-11 gaat werken.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Canon Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: