Meld je gratis aan

Sony A7 A7r

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Sony
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo mrt 11, 2015 22:37    Onderwerp: Sony A7 A7r Reageer met quote

Beste Zoomers,

Zijn er hier mensen die met de Sony A7 of A7r werken? Ik ben er nogal van gecharmeerd. Het lijkt mij een goede stap van spiegelreflex naar deze camera. Ik heb nu een Nikon D90 met diverse lenzen. Door mijn MS is dit voor mij helaas niet meer te handelen vandaar dat ik over wil stappen. Alle voor en tegen argumenten hoor ik graag. Ik weet dat er nog weinig goede lenzen beschikbaar zijn maar dat vind ik voor als nog ook momenteel niet zo belangrijk.
Henk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: do mrt 12, 2015 17:29    Onderwerp: Reageer met quote

Heel vervelend voor je dat je te maken hebt gekregen met zo een vreselijke ziekte.

Mbt Sony A7/A7r: het lenzenaanbod wordt as we speak uitgebreid door Sony. Er is nu bv een Sony FE 24-240mm F3.5-6.3 OSS alles in 1 lens, en mooie Sony FE 28mm F2 prime. Wat je ook doet: probeer in de praktijk van te voren uit of je alles naar behoren kan bedienen en gebruiken, anders is de overstap zinloos.

Ik heb geen ervaring met Sony E-mount cameras zelf (ik gebruik Sony A-mount).
Naar boven
BerichtGeplaatst: do mrt 12, 2015 17:56    Onderwerp: Reageer met quote

Wat je aangeeft kan ik heel goed begrijpen dat je over wilt stappen om zo toch bezig te kunnen blijven met fotografie.

Ja heb wel wat ervaring met de de A7r. Deze tijdje mogen testen. Zelf ben ik uiteindelijk uitgekomen bij Fujifilm X camera's. Deze voldeden voor mij persoonlijk meer aan wat ik zocht. Net iets compacter en kwa objectieven meer keuze en Fuji staat bekend om kwaliteit glaswerk. Ondanks dat Sony nu komt met aantal objectieven is het voor mij persoonlijk niet het systeem waar ik mij zelf mee zie werken. Ben zelf overgestapt van de Canon Full Frame camera's naar de Fujifilm systeemcamera en dat werkt voor mij persoonlijk heel erg goed. Dacht altijd Full Frame nodig te hebben om meer uit de camera te kunnen halen. niks is minder waar is in de praktijk gebleken. Zat wellicht tussen mijn oren dat ik FF nodig had Wink

Heb je de mogelijkheid om in de winkel diverse camera's eens vast te houden. Beste kun je een keuze maken op je eigen ervaring. Welke vind jij prettig bedienen en vooral in de hand liggen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: do mrt 12, 2015 22:21    Onderwerp: Sony A7 A7r Reageer met quote

Bedankt voor de reacties. Ik ga inderdaad in een winkel kijken en voelen wat het beste bij mijn wensen past. En inderdaad moet ik een wel overwogen keus maken. Geld groei helaas niet in mijn tuin. Het wordt zeker gen haast klus. Ik wacht nog tot er ook nog wat meer reacties komen.
Henk
Naar boven
BerichtGeplaatst: do mrt 12, 2015 22:29    Onderwerp: Re: Sony A7 A7r Reageer met quote

henkbw55 schreef:
Door mijn MS is dit voor mij helaas niet meer te handelen vandaar dat ik over wil stappen.

Ik zou dan ook eens kijken naar een mft systeem Pana of Oly dan zijn de lenzen ook lekker licht, want die blijven bij Sony(FF) toch nog zwaar.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr mrt 13, 2015 20:01    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat als je lichter wil gaan beter geen ff kunt nemen want dan bespaar je weinig op gewicht. Wil je bij Sony blijven kan je ook naar een a6000 kijken de objectieven zijn ook wat lichter.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr mrt 13, 2015 22:32    Onderwerp: Sony A7 A7r Reageer met quote

Het probleem met het kijken op een schermpje is dat ik dat moeilijk kan zien. Het is te klein en ik moet het met 1 oog bekijken. Dat maakt het moeilijk vandaar mijn keus. Mijn rechteroog is voor 80% blind door de MS. Ik ga er geen haast klus van maken.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr mrt 13, 2015 22:43    Onderwerp: Reageer met quote

Net getest en voor mij maakt het niks uit of ik met één of twee ogen op het scherm kijkt, logisch eigen want het is plat en je er toch geen dipte op.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr mrt 13, 2015 22:57    Onderwerp: Reageer met quote

Voor jou maakt het niks uit, maar voor mij wel. Het is inderdaad een platschermpje, maar ik kan er moeilijk op kijken. Ook als er veel zon licht is
zie ik het helemaal niet. Het is moeilijk uit te leggen hoe en wat ik zie aan iemand met 2 goede ogen. Ik loop er al 18 jaar mee dus weet niet beter Smile
Naar boven
BerichtGeplaatst: za mrt 14, 2015 17:15    Onderwerp: Reageer met quote

De sony a 6000 heeft een zoeker.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma mrt 16, 2015 10:11    Onderwerp: Reageer met quote

///

Laatst aangepast door RDDR op zo jun 25, 2017 22:02, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo apr 19, 2015 22:26    Onderwerp: Sony A7 A7R Reageer met quote

Na veel wikken en wegen afgelopen dinsdag naar Kamera Express geweest en mijn Nikon uitrusting in geruild. Ik heb de Sony A7 met een standaard 3.5 28-70mm gekocht. De camera lag goed in de hand. Ik heb nog even aan de Fuji X-T1 gedacht, maar deze lag niet lekker in mijn handen. Nu nog even door de handleiding worstelen Shocked en wachten op meer glas voor de camera.
Henk
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Sony Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: