Meld je gratis aan

Sony SLT-A33 sluiter

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Sony
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr mrt 20, 2015 18:16    Onderwerp: Sony SLT-A33 sluiter Reageer met quote

Goedemiddag,

Ik ben opzoek naar meer informatie over de storing in mijn Sony SLT-A33. De camera is tijdens het fotograferen uitgevallen. De sluiter staat dicht terwijl deze normaal open hoort.
Omdat ik zelf best handig ben, en de reparatie bij Sony meer kost als dat de camera nog waard is, heb ik de camera open geschroefd als in het volgende filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=8iuL9Hs-ni0.
Nu lees ik veel over dit probleem bij deze camera op internet. Alleen wordt niet altijd het zelfde onderdeel vervangen. Vervangen wordt vaak 1 of meerdere van de volgende delen:
- de sluiter,
- de sluiter aandrijf unit, als in het filmpje,
- of de mirror box.
Deze delen kosten allemaal ruim 50 euro perstuk. Is er iemand die mij hier meer over kan vertellen. Zelf denk ik alleen de aandrijf unit te vervangen en te kijken of die dan werkt... Maar kan er ook zo naast zitten.

Bedankt alvast voor het mee denken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: vr mrt 20, 2015 19:16    Onderwerp: Reageer met quote

In het filmpje wordt ook de aandrijfunit (?) doorgemeten. Het lijkt alsof aan de hand daarvan wordt bepaald dat het inderdaad dat onderdeel is. Heb je dit zelf al getest?

Misschien kun je voor 50 euro ook een A33 met een ander defect kopen en deze als donor gebruiken. Of voor iets meer een A700, die is wat robuuster.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr mrt 20, 2015 21:07    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor het meedenken!
Als ik het zo lees lijken al de A33 en A55 camera's het zelfde probleem te hebben. Een vinden met een ander probleem zal nog niet meevallen. Mocht iemand er 1 hebben met een ander of het zelfde probleem hou ik me aanbevolen.
Een A700 is volgens mij een andere camera, wel met de zelfde sluiter, dus denk ook dat de kwaliteit daarvan niet beter is. De sluiter aandrijf unit is volgens mij anders als die van de A33.
Wat ze er precies doormeten weet ik niet, maar dat is niet de aandrijf unit. Helaas is mijn multimeter kapot, moet nog een nieuwe halen. Helaas is het filmpje geen begrijpbare taal. Of het resultaat van de multimeter daarin positief of negatief is is voor mij dan ook niet duidelijk.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma mrt 23, 2015 11:15    Onderwerp: Reageer met quote

Heb je wel eens de accu vervangen? Ik heb hetzelfde nl. aan de hand gehad met mijn A55: de camera deed niks meer en de sluiter bleef dicht. Nadat ik er een andere (volle) accu (een immitatieaccu) in gestopt had kwam de zaak weer op gang.

Achteraf bleek de orginele Sony accu die bij de camera zat na 4 jaar niet meer helemaal in orde.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma mrt 23, 2015 21:08    Onderwerp: Reageer met quote

Goedenavond,

Bij de camera zijn 2 accu's in gebruik, de originele en een minder oude imitatie accu. Met beide accu's geen reactie. Ik zou het wel heel toevallig vinden als beide accu's het op het zelfs moment begeven.
Dit in combinatie met de vele vergelijkbare verhalen op internet zegt mij dat het probleem daar niet in zit.

Momenteel nijg in om het zelfde onderdeel als uit het filmpje te bestellen, de aandrijfunit.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma mrt 23, 2015 21:32    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien heb je wat aan dit topic: http://www.dpreview.com/forums/post/55228750
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma mrt 23, 2015 21:37    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt vor het meedenken, helaas is mij engels vrij belabberd. Waarschijnlijk heb ik sneller een onderdeel uit China en er in gemonteerd voordat ik daar een duidelijke conclusie uit kan trekken. Wink
Naar boven
BerichtGeplaatst: di mrt 24, 2015 10:13    Onderwerp: Reageer met quote

Hier een link foto's van de reparatie en enkele technische tekeningen:

https://plus.google.com/photos/109849611643818398019/albums/6111970043497915313

Van je filmpje is ook een deel 2:

https://www.youtube.com/watch?v=1XqjhRk1HCc
Naar boven
BerichtGeplaatst: di mrt 24, 2015 21:48    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt! Er bestaat dus ook een deel 2! Ook mij Russische is niet zo best!
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo mrt 29, 2015 21:30    Onderwerp: Reageer met quote

Zojuist op goed geluk de sluiter aandrijf unit besteld.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Sony Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: