Meld je gratis aan

Beeldstijl in Canon

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Canon
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di mrt 24, 2015 13:32    Onderwerp: Beeldstijl in Canon Reageer met quote

Ik heb sinds 1/half jaar een eos 700d met een Sigma 18-250 lens die het goed doet. Alleen helemaal ingezoomd heb ik wat onscherpte. Maar ik snap niks van die beeldstijl die op andere modellen van eos ook zitten. In de handleiding staat dat ze van fabriekswege voorgeprogrammeerd zijn, maar behalve de monochroom staan allen 10 beeldstijlen behalve de scherpte allemaal op nul. Ik heb zelf een persoonlijke op de allerhoogste scherpte (7) gezet, de rest op nul. Op al die andere zoals landschap, portret, standaard enz. maakt het dus niks uit waar je hem op zet omdat alleen de scherpte ingesteld staat. Je kan het natuurlijk wel zelf programmeren maar dan moeten ze dat ook in de handleiding zetten. Niks voorgeprogrammeerd dus.
Is dat alleen bij mij zo of bij alle Eos modellen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: wo apr 01, 2015 15:52    Onderwerp: Reageer met quote

Op pagina 132 van de handleiding staat beschreven hoe je de beeldstijlen zelf kan aanpassen. Wellicht en hopelijk ten overvloede: de gekozen beeldstijl heeft nooit effect als je je bestanden opslaat in raw.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di apr 07, 2015 23:59    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik het goed begrijp voor zover dan staat alles al achter de schermen al ingesteld maar dat kan je zelf nog veranderen. Ik merk eerlijk gezegd geen verschil tussen al de beeldstijlen. behalve monochroom of sepia natuurlijk.
Misschien wat vaker in Raw opslaan inderdaad.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo apr 08, 2015 19:29    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo

Wat de vorige beantwoorder al zei is dat de beeldstijl geen invloed heeft op foto's die je in Raw schiet. Wat wel handig is, is om , wanneer je stijl van fotograferen met een hoge scherpte is, of met een hoge kleurverzadeging, je dit alvast voor te programmeren, zodat je een beter beeld hebt wat je uiteindelijke resultaat word. Ik maak alles in Raw, en heb in de beeldstijl bijvoorbeeld een zwart/wit met hoogcontrast, en een met laag contrast staan. Qua kleurenstanden gebruik ik alleen de volledig neutrale, omdat ik graag wil weten hoe de basis er uit ziet. Later zet ik mijn stijl er in met Camera Raw. Photoshop zelf gebruik ik alleen om mijn logo er in te plakken en in het zeldzame geval dat ik een foto qua scherpte moet bijtrekken, gebruik ik een highlight masker onder de foto.
Veel succes en plezier met experimenteren!

Ps.. Desnoods maak ik even een foto hoe mijn instellingen staan in mijn 60d..
Cor
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Canon Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: