Meld je gratis aan

Blackrapid of Sunsniper
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Accessoires
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo mrt 25, 2015 12:29    Onderwerp: Blackrapid of Sunsniper Reageer met quote

Bij mijn camera heb ik zoals iedereen een draagriem erbij gekregen. Deze vind ik niet comfortabel, dus ben ik aan het kijken naar een schouderriem zoals Blackrapid of Sunsniper.
Ik denk dat het om het even is qua kwaliteit.
Alleen vraag ik mij af, omdat je de Blackrapid van achteren los kan klikken, of dat een risico is. Met betrekking tot dat iemand in de metro lid die los kan klikken.
Heeft iemand daar ervaring mee? Of juist helemaal niet natuurlijk Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: wo mrt 25, 2015 15:54    Onderwerp: Reageer met quote

Al zo'n 10 jaar ervaring met de BR en maar één negatieve ervaring, nl als je de riem eraf haalt leg je hem daarna even neer en na een half uur en 500m verder legt die niet meer naast je. Dit heb opgelost door de riem meteen aan de cameratas te clippen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo mrt 25, 2015 19:24    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk ook eens naar de Carryspeed FS Pro. Ik heb daar zelf mijn schouderriem van en die is erg fijn. Ik vond hem persoonlijk fijner dan de BR. Je kunt de riem ook aantrekken waardoor deze voor je buik/borst hangt ipv naast je heup zoals bij de meeste. Zodra je de camera pakt gaat hij vanzelf losser en dat werkt heel prettig.

De plaat waaraan je de riem bevestigt is meteen arca swiss compatibel waardoor je niet de boel hoeft te demonteren elke keer als je een statief gebruikt.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo mrt 25, 2015 20:21    Onderwerp: Reageer met quote

Hier ook een tevreden BR gebruiker. Super betrouwbare constructie en zeer comfortabel ook bij echt zware systemen.

www.remcovandesanden.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: do mrt 26, 2015 16:20    Onderwerp: Reageer met quote

Had ik ook naar gekeken, maar ik ben bang dat de schouderband te breed is voor mij.
Heb gisteren de Blackrapid besteld. Zit er nu op te wachten. Ben er heel benieuwd naar!
Naar boven
BerichtGeplaatst: do mrt 26, 2015 17:00    Onderwerp: Reageer met quote

Valt dit voor de modale lezer nog te begrijpen? Of had je niet door dat BR staat voor BlackRapid, want anders vind ik het dom om een BR te bestellen, waarvan de schouderband te breed is.
Naar boven
BerichtGeplaatst: do mrt 26, 2015 17:40    Onderwerp: Reageer met quote

Snap ik. Wilde Erik1982 quoten, had mijn post niet gecontroleerd :\

Erik1982 schreef:
Kijk ook eens naar de Carryspeed FS Pro. Ik heb daar zelf mijn schouderriem van en die is erg fijn. Ik vond hem persoonlijk fijner dan de BR. Je kunt de riem ook aantrekken waardoor deze voor je buik/borst hangt ipv naast je heup zoals bij de meeste. Zodra je de camera pakt gaat hij vanzelf losser en dat werkt heel prettig.

De plaat waaraan je de riem bevestigt is meteen arca swiss compatibel waardoor je niet de boel hoeft te demonteren elke keer als je een statief gebruikt.

En bij deze quote had mijn reactie moeten staan dat ik denk dat die misschien te breed zou zijn.
Naar boven
BerichtGeplaatst: do mrt 26, 2015 19:35    Onderwerp: Reageer met quote

De Carryspeed is inderdaad wat breder en dat moet je fijn vinden. Voor mij is hij perfect maar ik ben 198cm en 104kg en maakt best een verschil.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr mrt 27, 2015 04:21    Onderwerp: Reageer met quote

Waarom zou ik 104kg met een camerariem willen tillen, anders weet ik niet waarom het er staat?
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr mrt 27, 2015 08:43    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou als ik jou was mijn reactie nog eens goed lezen.

Er staat namelijk dat ik 198cm en 104KG ben en een brede band voor een groot persoon dus waarschijnlijk iets fijner is dan voor iemand die wat kleiner en lichter is gezien de wat kleinere bouw van het menselijk lichaam. Gewoon simpele anatomie.
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo mrt 29, 2015 16:01    Onderwerp: Re: Blackrapid of Sunsniper Reageer met quote

TTNB schreef:
Alleen vraag ik mij af, omdat je de Blackrapid van achteren los kan klikken, of dat een risico is. Met betrekking tot dat iemand in de metro lid die los kan klikken.

Dat is precies de reden dat ik ooit de SunSniper heb gekocht en die was naar volle tevredenheid.
Ik heb van BR die voor 2 camera's maar die vind ik totaal niet prettig in gebruik en niet comfortabel.
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo mrt 29, 2015 16:13    Onderwerp: Reageer met quote

Iemand kan van achteren ook je nekriem doorsnijden en je camera jatten, is een kennis van mij al eens overkomen.

Ik heb ooit zo'n Sun Sniper gehad, maar ik vond de bevestiging in het schroefgat voor het statief niet handig, daarnaast draaide dat ding steeds los. Dus uiteindelijk ben ik zelf maar eens aan de slag gegaan, want ik vind een schuine band over je schouder wel een stuk prettiger als een nekband.
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo mrt 29, 2015 16:24    Onderwerp: Reageer met quote

De schroefgatbevestiging die ik had op m'n SunSniper was vrijwel identiek als die van BR, alleen minder afgerond.
Van SunSniper heb je dan ook een versie met een staaldraad er ingeweven, die kunnen ze niet doorsnijden.
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo mrt 29, 2015 16:28    Onderwerp: Reageer met quote

Daar doelde ik niet op, ik bedoelde meer dat er altijd wat kan gebeuren en dat je altijd alert moet blijven, maar als iemand je een knal voor je ei verkoopt dan helpt ook geen staaldraad.

Lekker genieten van fotograferen lijkt me beter ... Wink
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo mrt 29, 2015 16:30    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.kamera-express.nl/product/12195839/sun-sniper-strap-the-steel/?gclid=Cj0KEQjwxd6oBRCRoMrWmLOCvI4BEiQAYyZdkQDdqYA27Cro8ZzEcjd2l6QP0FFKzp9RKGeg5EZtVo4aArdG8P8HAQ

Laatst aangepast door edvawa op zo mrt 29, 2015 16:36, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Accessoires Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: