Meld je gratis aan

tips/creatieve ideeŽn voor foto's van sloop en bouw pand

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Tips en Trucs
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do mei 07, 2015 10:28    Onderwerp: tips/creatieve ideeŽn voor foto's van sloop en bouw pand Reageer met quote

Hoi allemaal,
Ik heb nu sinds een paar weken een nikon 3200 met een 18-55mm en 55-200mm.
Ik ben nog in de oefenfase maar nu komt er een moment aan waarop ik mijn camera heel goed kan gebruiken. Eigenlijk net iets te snel want ik ken mijn camera nog niet supergoed.
Ik zal uitleggen waar het om gaat.
In de familie hebben wij een huis (wat veel emotionele waarde heeft) wat binnenkort gesloopt gaat worden en opnieuw opgebouwd gaat worden, maar het blijft in de familie. Nu wil ik dus een fotoboek gaan maken van het hele proces. Mijn vraag is of jullie leuke ideeŽn hebben qua creativiteit, ik heb al wat dingen in mijn gedachten, maar hier hebben jullie toch veeeel meer ervaring en kan ik andere ideeŽn opdoen. En misschien zitten er mensen op dit forum die verstand hebben van gebouwen fotograferen.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
BerichtGeplaatst: di jun 02, 2015 19:20    Onderwerp: Reageer met quote

Een ideeetje: neem een statief en probeer elke dag om dezelfde tijd een foto te maken vanaf dezelfde plek met dezelfde brandpuntsafstand. Zo krijg je uiteindelijk een hele serie foto's waarvan je een kort filmpje kan maken (door ze allemaal achter elkaar te plakken) waarbij je de afbraak en wederopbouw in een korte tijd kan zien komen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di jun 02, 2015 19:44    Onderwerp: Reageer met quote

Een ander leuk idee (uitgaande van de fotos op statief van de vorige reaktie): foto's bewerken waar de helft van de foto de oude situatie is, en de andere helft de nieuwe. Ongeveer zoals je wel eens foto's van stadsgezichten ziet waar een historisch zwart/wit beeld doorheen gemonteerd zit.

En daarvoor maakt het niet super veel uit of je in de automaat fotografeert of niet, maar wel of je vaste standpunten en tijdstippen van de dag gebruikt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: wo jun 03, 2015 18:46    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt, dat zijn al 2 hele leuke ideeŽn!
Ga ik zeker over nadenken!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Tips en Trucs Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: