Meld je gratis aan

Kwaliteit van Populair

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Zoom.nl Website
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo mei 24, 2015 11:57    Onderwerp: Kwaliteit van Populair Reageer met quote

Ik ben al een tijdje lid van Zoom.nl en heb hier vroeger dan ook eens wat foto's op gezet. Om de een of andere reden kreeg ik destijds totaal geen appreciatie en vond ik het dan ook niet meer leuk en ben ik gestopt met uploaden.

Nu ben ik na een jaartje en half weer terug en heb ik er terug een lading foto's bij gezet. Wat blijkt?
Weer totaal geen reactie of blijken van waardering.

Ik vraag me iets af, als je gaat kijken naar de foto's die wel gewaardeerd worden, zijn dat altijd (in mijn ogen, vergeef me) heel standaard point & shoot foto's van random vreemdelingen op straat. Bijvoorbeeld een foto die technisch en esthetisch absoluut waardeloos is, maar waar een vrouw op staat met een leuk hoedje. En die foto heeft dan 50-100 weergaven en 20 stemmen. Met alle reacties in de zin van "Wauw, geweldige foto en leuk hoedje!"

Waar slaat dit op?
Gaat deze website over mooie foto's of gaat deze website over een stel 50'ers die graag een beetje samen keuvelen over hoe de modale Nederlander er uit ziet?

Kan iemand me alsjeblieft eens uitklaren wat hier de oorzaak van is?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: zo mei 24, 2015 12:29    Onderwerp: Reageer met quote

Het is heel eenvoudig.

Jij hebt geen 'vrienden' op Zoom en een ander heeft er 40 of meer. Die 40 gaan elkaars foto's like'n en beoordelen. Ze zullen wel moeten want je krijgt dan ook weer positieve feedback terug op jouw foto's.

Tenenkrommende reactie's

- Wat een prachtige foto
- Mooi scherp hoor
- En wat een prachtige kleuren
- Nou Joop, wij kunnen nog veel van je leren
- Die heb je weer mooi in beeld gebracht Henk

Nogmaals die van mij zijn ook niet van professionele niveau maar ook ik ben gestopt met up-loaden.
BerichtGeplaatst: zo mei 24, 2015 16:01    Onderwerp: Reageer met quote

Dat blijkt. Heel deze slechte ervaring met het forum doet toch sterk af aan mijn totaalervaring met zoom, ook het tijdschrift.

Ik heb hier foto's opstaan die op 500px (waar ik ook geen 'vrienden' of enorme aantallen volgers heb) zeer goed gewaardeerd worden, maar hier gewoon totaal genegeerd worden.
Een beetje vreemd systeem dit.
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo jul 19, 2015 13:10    Onderwerp: Reageer met quote

Ik merk dit ook heel erg. Op andere fora veel positieve reacties. Maar hier slechts 5 keer bekeken (als ik geluk heb).

Het moet anders kunnen lijkt mij.
Maar hoe?
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo jul 19, 2015 14:18    Onderwerp: Reageer met quote

herkenbaar, weinig tot geen respons een enkele keer tips of echte feedback voor de rest veren in de reet.

de kreet op de website ... ontwikkel je als fotograaf .... wordt blijkbaar niet gelezen.

wordt er een keer gereageerd tja dan snap je het blijkbaar niet, een foto die duidelijk onscherp is, wordt afgedaan door de fotograaf met de opmerking ... het vogeltje zat wel 30m ver weg. hmm wie snapt het dan niet.
BerichtGeplaatst: zo jul 19, 2015 14:53    Onderwerp: Reageer met quote

Ondertussen ook ene 500px account gemaakt. Het regent stemmen (vergeleken bij zoom) zelfs al een foto die bijna upcoming is.
Nu vind ik dit al amateur erg gaaf om te merken dat er waardering voor mijn foto's is.
Maakt het ook wel dat ik nu erg graag nog betere foto's wil gaan maken
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo jul 19, 2015 15:46    Onderwerp: Reageer met quote

Heb zelf ook net een 500px aangemaakt, ben benieuwd of en hoe het werkt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: zo jul 19, 2015 17:59    Onderwerp: Reageer met quote

500px is wel een eerlijk systeem maar geef mij Flickr maar Very Happy Daar kijkt men naar de inhoud van een foto en niet zozeer naar de kwaliteit Smile

Uitleg en stukje geschiedenis 500px
BerichtGeplaatst: zo jul 19, 2015 19:21    Onderwerp: Reageer met quote

paul-weekers schreef:
Heb zelf ook net een 500px aangemaakt, ben benieuwd of en hoe het werkt.

Je weet inmiddels hoe je mensen volgt merkt ik Wink

Goed begin ook met je foto's bijna allemaal populair Razz
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Zoom.nl Website Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: