Meld je gratis aan

aankoopsadvies, eos 70D of 760D

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Canon
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

EOS 70D of 760D
eos 70D
100%
 100%  [ 8 ]
eos 760D
0%
 0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 8

Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo mei 27, 2015 19:43    Onderwerp: aankoopsadvies, eos 70D of 760D Reageer met quote

ik zal even een kleine tekst en uitleg geven.

Ik zit sinds dit jaar op een fotografiecursus voor gevorderden, en fotografeer ik steeds meer vanuit de M-stand.Ook ben ik vorig jaar overgestapt van een Canon EOS 400D naar een Sony SLT A58. Nu is de Sony op zich een prima camera, alleen vind ik hem erg klein voor mijn grote handjes, en het scrollwieltje bovenop zit voor mij persoonlijk "niet lekker".

Nu wil ik dus gaan overstappen, en een camera voor de komende 10 jaar kopen.
Stap 1 is de body, stap 2 zal het objectief gaan worden.

Nu wil ik dus terug naar Canon, alhoewel ik ook een Nikon in m'n handen heb gehad, en dat was ook niet verkeerd.
Ik heb zelf al e.e.a. aan research gedaan, en heb m'n keuze beperkt tot 2 toestellen, namelijk:
Canon EOS 70D
Canon EOS 760D

Het prijsverschil tussen beidde neem ik voor lief.

Nu kan ik uiteraard zelf alle specificaties opzoeken, maar ik vraag me af, welke verschillen merk je in de praktijk het meeste?
Welke verschillen maken daadwerkelijk het verschil?

Op het internet staan ook voldoende vergelijkingen;

http://snapsort.com/compare/Canon-EOS-70D-vs-Canon-EOS-760D

http://cameradecision.com/compare/Canon-EOS-760D-vs-Canon-EOS-70D
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: wo mei 27, 2015 21:41    Onderwerp: Reageer met quote

In alle opzichten is de 70D de betere camera. Het verschil tussen een beginnersmodel (760D) en semi-professioneel (70D). Door de layout zal de 70D veel geschikter zijn als je de Sony te klein vindt.

Als objecten gaan bewegen is de veel geavanceerdere autofocus van de 70D nog veel beter. Voor mij een no-brainer als ik de keuze zou hebben.
Naar boven
BerichtGeplaatst: do mei 28, 2015 22:09    Onderwerp: Reageer met quote

Geef eens aan wat je fotografeert, dan kan er een beter advies gegeven worden.

Kun je ook aangeven wat het voordeel is fotograferen in M? Behoudens bijzondere omstandigheden(flits, belichting van de achtergrond verandert konstant) zie ik en vele andere het nut er niet van in, zeker als je het doet met de ingebouwde belichtingsmeter.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr mei 29, 2015 00:24    Onderwerp: Reageer met quote

ik gebruik ook niet alleen de m-stand, maar bedoel meer aan te geven dat ik wel weet waar alle instellingen voor zijn, ik weet wat ze doen en hoe je ze instelt.

Ik fotografeer op het moment van alles, van panden/ oude gebouwen, tot aan portretten en dieren en vervoersmiddelen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo jun 07, 2015 09:12    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een beetje hetzelfde dilemma, ook al neig ik erg naar de canon 70d.

Ik heb nu een canon 1100d en wil graag een professionelere camera. Mijn meest gebruikte lens is nu de sigma 17-50 f/2.8. Ik heb eerst geďnvesteerd in een nieuwe lens, ipv de standaard meegeleverde kitlens waar ik lang foto's mee maakte, en nu dus opzoek naar een nieuwe camera.

Mijn moeder (ook fotografiefan) heeft zojuist een canon 7d aangeschaft aangezien deze nu betaalbaarder zijn, ik kan kan op een of andere manier niet zoveel geld uitgeven voor een camera die ouder is dan mijn huidige, en al ruim 5,5 jaar op de markt is, ook al is deze uit een professioneler segment.

Terug naar de vergelijking 760 of 70. Aangezien ik ook actiefoto's (met een goedkope tamron zoomlens 70-300, volgende investering, betere zoomlens) maak van honden en andere dieren zou de 70d een snellere burstrate hebben voor actiefoto's, en ik las bij tweakers in een review over de 760, dat ook al de 760 een nieuwere sensor heeft, de 70d toch nog wel een betere sensor zou hebben. (ook al word hier vooral over het scherpstellen gesproken terwijl je spiegel al is omgeklapt, en voornamelijk het scherpstellen tijdens het filmen, iets wat ik bijna nooit doe met mijn canon).

Ook heb ik het "gevoel" dat ik met een 70d langer tevreden zou zijn, en deze voor een periode van 7 a 10 jaar mee zou moeten gaan. Ik ben op een of andere manier bang dat ik bij de 760d toch over een paar jaar weer ga kijken naar een Canon xxD versie, of misschien een canon 7d mark II als die betaalbaarder zou worden.

Ik zag dat de 70d inmiddels nog maar 888,- euro is ipv over de 900,- nu de 760d uit is gekomen. Ik hoop zo dat er nog wat van die prijs afgaat binnenkort, en niet pas als er een 80d word gelanceerd. Iemand enig idee over de prijsverwachting van de 70d?

Voor mij een stem voor de 70d :p
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo jun 07, 2015 12:03    Onderwerp: Reageer met quote

Even lezen voor je een 70D aanschaft. Ook ik heb hem terug gebracht...

Toch maar gekozen voor een 5D MK III
BerichtGeplaatst: zo jun 07, 2015 12:34    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had me nog niet helemaal verdiept in de autofocus problemen, d8 eerst begrepen te hebben dat dit met sommige exemplaren was, een risico wat je altijd kan lopen.

Zie nu deze lijst voorbijkomen http://www.the-digital-picture.com/News/News-Post.aspx?News=7260 , "volgens hun door canon zelf gepubliceerd", nu heb ik deze lenzen niet in mijn bezit, maar maak me dan wel zorgen over mijn third-party lenzen (tamron/sigma e.d.)

Waren de problemen zoals beschreven alleen met autofocus in liveview? Een optie die ik nooit/weinig gebruik, maar mogelijk door het kantelbare scherm dan juist vaker zou willen gebruiken om foto's uit lastige hoeken te kunnen maken.
En is het nou dat de autofocus niet volgens de nieuwste techniek focust, zoals de bedoeling, of helemaal misfocussing of vaak het zoeken tijdens het focussen?

Wat waren jou voornaamste redenen om de 70d terug te sturen EvoX?

PS:Maarre toch maar even voor een 5d markIII gegaan, je benoemt een camera die zo goed als 4x zo duur is op dit moment, maar natuurlijk zouden we graag een fullframe camera willen, en het liefst de nieuwste versie, maar de prijsrange komt niet erg in de buurt :p
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo jun 07, 2015 12:42    Onderwerp: Reageer met quote

Ik was toen ook niet in het bezit van de door Canon aanbevolen lenzen. Onderstaand plaatje geeft een goed voorbeeld.

Ben er uren mee bezig geweest om te kijken of ik misschien zelf iets fout deed. Gelukkig door het kopen op afstand (bedenktijd) kreeg ik gewoon netjes mijn geld terug.
BerichtGeplaatst: zo jun 07, 2015 13:33    Onderwerp: Reageer met quote

Even een korte vraag: waarom geen Sony A77-II? Dan kan je je objectieven blijven gebruiken.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Canon Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: