Meld je gratis aan

Beeldscherm Sony RX10 beschadigd

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Sony
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jun 22, 2015 15:03    Onderwerp: Beeldscherm Sony RX10 beschadigd Reageer met quote

Hallo,

Ik heb een probleem met het beeldscherm van mijn Sony RX10.
Er zitten vlekken op. En een deel van de anti reflectielaag is weg, het lijkt door slijtage.

Zit er een folie op het beeldscherm die ik zelf kan verwijderen en zo ja hoe moet dat?
Heeft iemand er ervaring mee?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: ma jun 22, 2015 21:24    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom op het forum.

Hoe heb je de camera opgeborgen? Ik heb dit ooit gehad met een Canon die in een tasje zat, waar aan de binnenkant een labeltje zat dat doffe vlekken op het scherm gaf. Was nota bene een Canontasje Sad

Ik ken jouw Sony niet, maar kan me niet voorstellen dat er een folie op zit die je kunt vervangen. Wat je wel had kunnen doen is er zelf een folie op bescherming op plakken, maar ik vrees dat het daar nu te laat voor is. Mocht je de camera laten repareren, dan adviseer ik je daarna een Larmor screenprotector. Die gaat zonder lijm op je scherm en beschermt je LCD echt goed. Heb ik helaas aan den lijve mogen ondervinden Wink
BerichtGeplaatst: ma aug 03, 2015 10:47    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb dat ook bij mijn Sony A77. Aan de buitenkant is het het ergste. Heb dit al eens aan Sony voorgelegd en bij de winkel waar ik die gekocht heb.

Reactie van Sony was dat je het schermpje kon laten vervangen. Ik twijfel even of er nog bij vermeld was dat het onder garantie gratis was... dat weet ik niet meer zeker.

Bij de fotograaf konden ze er ook niet veel aan doen dan (laten) vervangen... Maar niet garantie of zo.

Uiteindelijk ben ik er dus niets mee opgeschoten... Om erger te voorkomen heb ik wel altijd mijn schermpje naar binnengedraaid staan.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Sony Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: