Meld je gratis aan

weergave foto’s op camerascherm
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Tips en Trucs
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jun 29, 2015 14:24    Onderwerp: weergave foto’s op camerascherm Reageer met quote

Foto’s gemaakt met mijn camera kan ik weergeven op mijn scherm (en op bv de TV), maar ik krijg het niet voor elkaar foto’s die ik van mijn computer op de sd-kaart zet (in de juiste map, of gewoon direct op de kaart) op mijn camerascherm (of TV) weer te geven. Wat doe ik fout?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: ma jun 29, 2015 15:08    Onderwerp: Reageer met quote

Embarassed Confused Embarassed Embarassed Surprised Mad

Laatst aangepast door stouten op wo jul 01, 2015 20:56, in totaal 4 keer bewerkt
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma jun 29, 2015 22:21    Onderwerp: Reageer met quote

als het goed is staan er twee mappen op de sd kaart als je die geformatteerd hebt .
map een DCIM en in die map zit nog een map .
daar moeten dan de platen in .
maar die moeten wel het zelfde formaat en megapixel hebben als je camera
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma jun 29, 2015 23:39    Onderwerp: Re: weergave foto’s op camerascherm Reageer met quote

welk probleem probeer je op te lossen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: vr jul 03, 2015 15:56    Onderwerp: weergave foto’s op scherm Reageer met quote

fotograaf66 schreef:
als het goed is staan er twee mappen op de sd kaart als je die geformatteerd hebt .
map een DCIM en in die map zit nog een map .
daar moeten dan de platen in .
maar die moeten wel het zelfde formaat en megapixel hebben als je camera

Ik heb ze idd in die map gezet.
Zelfde formaat: je bedoelt jpg? Het waren idd jpg foto’s.
Megapixel: foto’s zijn gemaakt met een Nikon D2S, ik heb een D750, maar maakt dat uit?
Naar boven
BerichtGeplaatst: za jul 11, 2015 14:37    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe is de SD geformateerd?
Kijk effe in de handleiding van je TV welke format er nodig is.

Ik liep deze week tegen een probleem aan met een nieuwe mobiele harde schijf, ik kon geen foto's en films weergeven op de TV.
Wat bleek: ik moest de schijf formateren in het FAT32 format en toen was het oke, tja...................... Embarassed Embarassed Embarassed .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: za jul 11, 2015 14:48    Onderwerp: Reageer met quote

We kunnen er kort of lang over praten, maar je probeert iets waarvoor de camera niet gemaakt is. De camera vindt dat hij de enige is die op kaartjes hoort te schrijven. En het formaat en folders en bestandsnamen die hij maakt herkent hij.

Andere foto's op je camerascherm bekijken is in mijn opinie zinloos (het is zo ongeveer het slechtste en kleinste scherm dat ik heb), en er bestaan manieren om foto's op de TV te bekijken die een stuk minder omslachtig zijn.

En op welk formaat je kaart geformatteerd heeft voor de TV maakt natuurlijk niet uit: het is de camera die de kaart moet kunnen lezen. Als dat lukt krijg je ze ook wel op de TV, maar als dat niet lukt hoef je over de TV niet eens na te denken.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za jul 11, 2015 14:55    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe je formateerd maakt echt wel wat uit, ik heb een oudere TV waarin de handleiding duidelijk staat dat ik FAT32 nodig heb. Die TV ondersteund namelijk geen NTFS, ook TV's hebben electronica aan boord voor zoiets.

De nieuwere TV's zijn gelukkig uitgerust met meer mogelijkheden op dat vlak.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za jul 11, 2015 14:57    Onderwerp: Reageer met quote

FAT32 op *wat*? Op een USB stick die je direkt in de TV steekt? Of staat er echt in de handleiding van je TV iets over het formaat van een SD kaart in een camera die je koppelt?
Mijn camera heeft een "TV-out" signaal. Dus de TV heeft echt niks te maken met wat er aan de andere kant van het snoertje zit. De camera leest de kaart (in dit geval niet dus), en maakt er een beeld van.

Dan maakt het dus niet uit of de kaart in FAT32, ntfs, ext4, hdfs of zfs is geformatteerd...
Naar boven
BerichtGeplaatst: za jul 11, 2015 15:09    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn camera afspelen gaat oke, maar met SD of HD moet ik helaas FAT32 gebruiken, let wel TV is ongeveer 8 jaartjes oud en ook nog een Philips , ha ha ha Very Happy Very Happy Very Happy
Naar boven
BerichtGeplaatst: za jul 11, 2015 16:35    Onderwerp: Reageer met quote

reinoud: wat is dan de handigste manier om je foto’s op tv te krijgen (tv heeft hdmi ingang, geen usb-ingang, geen sd-kaart-ingang), zonder ze bv op CD te branden of m.b.v. applekastje??
Naar boven
BerichtGeplaatst: di jul 21, 2015 19:17    Onderwerp: Reageer met quote

Je omschrijfd het volgende:

Foto’s gemaakt met mijn camera kan ik weergeven op mijn scherm (en op bv de TV), maar ik krijg het niet voor elkaar foto’s die ik van mijn computer op de sd-kaart zet (in de juiste map, of gewoon direct op de kaart) op mijn camerascherm (of TV) weer te geven. Wat doe ik fout?

Ik ben wel geen Reinoud, maar ik heb een vraagje:

Je hebt blijkbaar alleen maar een HDMI-ingang op je TV, hoe geef je dan die SD weer die je gekopieerd hebt vanaf jouw computer...............doe je dat dan ook vanaf jouw camera????????????????? Question Question Question
Naar boven
BerichtGeplaatst: di jul 21, 2015 19:20    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou het met een chromecast oid doen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma jul 27, 2015 11:56    Onderwerp: Reageer met quote

Morgenstond: dat is precies het probleem: hoe geef ik foto’s (die niet via de camera op de SD kaart staan, maar erop gezet zijn via de computer) weer op de tv??
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma jul 27, 2015 12:03    Onderwerp: Reageer met quote

met een kaart reader of zo uit je camera .
maar dan moet je wel je tv configureren dat het usb ondersteunt
als dat er op zit

ik heb een oude philips tv met 6x hdmi en een usb poort .
die ik aan en uit kan zetten via het tv menu
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Tips en Trucs Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

Ga naar: