Meld je gratis aan

Tips zijn welkom

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Tips en Trucs
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jul 10, 2015 14:00    Onderwerp: Tips zijn welkom Reageer met quote

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op het forum en heb sinds afgelopen week een nieuwe camera gekocht. Ik heb mijn dochter op de foto gezet en ben een beetje aan het stoeien in Photoshop. Ik ben erg benieuwd wat jullie van de foto vinden en waar ik op moet letten.

https://www.flickr.com/photos/134770178@N08/shares/81E67V

Thanks!

Grt. Wouter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: za jul 11, 2015 18:09    Onderwerp: Reageer met quote

Zo jong... en nu al een tattoo van d'r vader Sad

Anyway, welkom op het forum. Het is een foto van een baby. Niet meer, niet minder. Een typisch "eerste onderwerp" van iemand die net een nieuwe camera heeft. Huis-, tuin- en keukenplaatjes.

Daarnaast kan ik niet zien wat er al dan niet verbeterd aan is in Photoshop. Dan zou je ook de onbewerkte versie neer moeten zetten.

Kortom, wat voor comments wil je echt? En wat wil je met fotografie. Ga je specifiek babyfoto's maken? Dan is dit een goed begin. Of heb je andere amibities? Wellicht dat je je daar dan op moet richten en dan om comments moet vragen om te kijken hoe je e.e.a. kunt verbeteren. Waarbij "smaak" natuurlijk redelijk arbitrair is.

Ben benieuwd naar je volgende foto's.
BerichtGeplaatst: do aug 27, 2015 16:41    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Wouter,
gefeliciteerd met je dochter! Mooie foto.

Mij vallen 2 dingen op:

Het licht is heel hard en komt van meerdere kanten. Wat voor lampen zijn er in de kamer? In eerste instantie dacht ik dat je hebt geflitst, maar er zijn schaduwen in verschillende richtingen. Misschien een flits en een felle lamp met een gerichte bundel licht?

Het tweede dat me opvalt is dat je zowel boven als onder in het beeld een stukje van je dochter hebt afgesneden. Dat is zonde, toch?
Natuurlijk hoef je niet altijd een heel lichaam te fotograferen, maar denk altijd aan je kadrering. Wat wil je laten zien? In dit geval ging je voor de hele baby, maar is het resultaat daar net niet naar.

Afgesneden handen, voeten en hoofden zijn vaak raar. Het kan wel, maar dan moet het een bewuste keuze zijn en een speciale kwaliteit aan de foto geven.

Succes met fotograferen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Tips en Trucs Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: