Meld je gratis aan

Monopod bij fotografie bewegende objecten ja of nee??

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Statieven
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr aug 07, 2015 11:34    Onderwerp: Monopod bij fotografie bewegende objecten ja of nee?? Reageer met quote

Ik fotografeer vooral veel bewegende objecten (sport, luchtvaart en vogels etc) en 9 van de 10 keer met een zoomlens. In het verleden wel eens lopen klieren met een tripod statief maar daardoor raakte ik alle bewegingsvrijheid kwijt. Nu vroeg ik mij af of een monopod bij dit soort fotografie de kwaliteit ten goede komt en ben dus benieuwd wat jullie ervaring hierbij is. Ik hoor namelijk zoveel tegenstrijdige geluiden hierover.

Dank
Sigma 17-70mm - f/2.8-4.5 DC
Sigma 70-300mm f/4-5.6 DG
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: vr aug 07, 2015 13:34    Onderwerp: Reageer met quote

Met vogels vind ik het onhandig maar met voetbal en motorsport wel weer erg handig. Vooral het niet vast hoeven houden van een camera met lens van totaal 3,5KG gedurende 1,5 uur is op die manier een stuk fijner. Zorg wel dat de monopod meer dan hoog genoeg is. Als hij ook maar iets te laag is is het waardeloos om er mee te werken.

Het werk niet altijd beter maar naar mijn mening vooral zolang je de camera niet teveel omhoog/omlaag hoeft te bewegen en als de objecten die je aan het fotograferen bent wat voorspelbaarder zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: vr aug 07, 2015 19:27    Onderwerp: Reageer met quote

ik gebruik de monopod vooral langs het circuit, meestal in een houder aan de broeksriem, goed gesteund en toch volledig meebewegen met de fotograaf.
is ook even wennen maar op gegeven moment wil je niet anders meer.
wel de statief ring los en scharnierpunt statief ook los
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Statieven Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: