Meld je gratis aan

nieuwe lens

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Canon
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do sep 03, 2015 14:16    Onderwerp: nieuwe lens Reageer met quote

Goedemiddag,

Ik ben in het bezit van een canon 700d met een 50mm f/1.8 en een canon 70-300. Ik ga over anderhalve maand richting de VS en ga daar een aantal nationale parken bezichtigen. Nu kan ik met de 2 lenzen die ik heb aardig uit de voeten maar zou graag nog iets met wat meer groot hoek hebben voor de parken. De parken waar ik naar toe gaan zijn bijvoorbeeld Zion National park en de Bryce canyon.

Ik hoop dat ik hier wat advies kan krijgen. Ik had zelf al gekeken naar de 17-40L.

Met vriendelijke groet,

Michel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: do sep 03, 2015 18:27    Onderwerp: Reageer met quote

Vergeet de 17-40 op crop want die gaat je geen groothoek bieden. Je kunt beter naar de nieuwe EF-S 10-18 IS kijken. Mijn ervaringen met die lens zijn erg goed. Klopt het dat je op dit moment alles onder de 50mm mist want een standaardzoom kan ook erg handig zijn.

Voor APS-C zijn er betere lenzen dan de 17-40 zoals de Canon 17-55 f/2.8 van Canon of de 17-50 f/2.8 van Tamron.
Naar boven
BerichtGeplaatst: do sep 03, 2015 23:07    Onderwerp: Reageer met quote

Het is inderdaad zo dat ik een stuk mis onder de 50mm. Helemaal voor landschap fotografie vind ik het daarom een must om nog een kortere telelens te halen. De 17-55 zit wel iets boven mijn budget. De 17-40 had ik namelijk tweedehands voor gekeken. Maar de tamron is wellicht wel een goede optie. En zag vanmiddag ook eventueel de 17-50 van sigma waar de reviews ook goed over waren. Is een groothoek lens zoals je de 10- 18 aangeeft echt een must hiervoor? Of kan ik met een 17-50 ook al genoeg?
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr sep 04, 2015 07:44    Onderwerp: Reageer met quote

Voor echt landschapfotografie wil je de 10-18 want dat is groothoek. Een 17-50 wordt niet gezien als groothoek op APS-C. De 17-40L is namelijk een groothoek voor FF wat vertaald naar ongeveer 11-24 op APS-C. Tevens zijn de 10-18 of 10-22 op APS-C optisch veel beter dan de 17-40L.

De 17-50 is een standaardzoom en in mijn ogen veel minder geschikt voor landschap. Persoonlijk vind ik 17 nog echt te krap voor landschapfotografie. Pas vanaf 12-14mm wordt het op APS-C fijn werken.

Wat goed is voor jou kun je alleen zelf bepalen. Er is niemand die je dat kan vertellen want iedereen heeft een andere stijl van fotograferen maar in de regel wordt een groothoek aangeraden voor landschap en op APS-C is dat beneden de 16mm.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr sep 04, 2015 08:07    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor je reacties! Ik zal binnenkort even een paar lenzen gaan proberen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za sep 05, 2015 12:54    Onderwerp: Reageer met quote

Waar je eventueel ook naar kan kijken is een Tokina 12-28mm F4 lens.

Ikzelf ben zelf namelijk ook opzoek naar een lens voor Amerika en die lens kreeg ik geadviseerd door een winkel. De lens heb ik geprobeerd in de winkel en het leek een goede lens.
Ik ben alleen nog niet tot kopen overgegaan en ben nog aan het oriënteren/rondkijken.

Mvg,
Mitta
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma okt 05, 2015 15:39    Onderwerp: Reageer met quote

Het is de tamron 10-24 geworden. Heb de tolkina 12-24 ook geprobeerd maar de 2mm extra was een groot verschil. Ook was de tamron naar mijn idee net iets scherper. Wel was de body van de tolkina van beter kwaliteit.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Canon Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: