Meld je gratis aan

DCS-WX100. Beeld wordt donker na focus

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Sony
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do okt 15, 2015 08:56    Onderwerp: DCS-WX100. Beeld wordt donker na focus Reageer met quote

Hallo,

Sinds enkele dagen heb ik een probleem met onze compact camera. Wanneer ik in een foto wil maken in daglicht, wordt het beeld ineens donker na focus. Onderaan het display verschijnt "F3,3". Ook als ik de foto maak is het een erg donkere foto.
Als ik vervolgens focus op de lucht (veel licht) dan verschijnt er "F8", waarna ik de foto wel kan nemen in 'normaal' licht.
De camera staat op de automatische stand, waar we al drie jaar probleemloos foto's op maken.
Ook wanneer ik de camera terugzet naar fabrieksinstellingen blijft het probleem bestaan.
Het probleem is gekomen nadat ik zelf verschillende ISO waardes heb uitgeprobeerd. Je zou toch denken dat alles terug wordt gezet bij fabrieksinstellingen.

We zijn nu net een weekje in Barcelona dus zou het natuurlijk zonde zijn om geen mooie foto's te kunnen maken. Ook voor ons blog.
Ik zou graag horen of iemand een oplossing kan bedenken.
Bedankt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: do okt 15, 2015 12:02    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn eerste ingeving is dat het diafragma vast zit. Het kan daardoor niet meer open naar de waarde F3.3 terwijl de camera daarvoor wel belicht. Dan is de foto te donker.

Zet de camera eens op auto ISO en in A-mode. Zet het diafragma vast op F8. Als mijn theorie klopt, mogen de foto's niet meer te donker zijn.
Naar boven
BerichtGeplaatst: do okt 15, 2015 14:21    Onderwerp: Reageer met quote

Camera in de koffer en in Barcelona naar de winkel en een andere kopen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr okt 16, 2015 09:29    Onderwerp: Reageer met quote

Matt-H-Imaging schreef:
Mijn eerste ingeving is dat het diafragma vast zit. Het kan daardoor niet meer open naar de waarde F3.3 terwijl de camera daarvoor wel belicht. Dan is de foto te donker.

Zet de camera eens op auto ISO en in A-mode. Zet het diafragma vast op F8. Als mijn theorie klopt, mogen de foto's niet meer te donker zijn.

Hij staat op Auto ISO. Ik kan echter verder geen instellingen vinden waarbij ik het diafragma kan instellen. Ik kan eigenlijk alleen de ISO waarde en EV waarde instellen.
De instellingen waar je het over hebt kan ik vinden bij de HX serie ipv. de WX serie. Kan dit kloppen?
iig al bedankt voor je hulp:)
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr okt 16, 2015 15:36    Onderwerp: Reageer met quote

ISO-gevoeligheid (REI)
ISO100-3200 (iAuto), ISO100-12800 (Superior Auto), ISO100-1600 (autom. programma)
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Sony Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: