Meld je gratis aan

Flitsset menik of elinchrom

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Flitsers
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo okt 25, 2015 13:55    Onderwerp: Flitsset menik of elinchrom Reageer met quote

Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar een flitsset en twijfel op het moment tussen de merken menik/bresser of elinchrom.

De reden dat ik twijfel is dat ik veel goede dingen hoor over elinchrom maar vind het erg aan de prijs. Ook zag ik dat de softboxen in de set geen binnendiffuser hebben. Nu vroeg ik me af hoe dit komt, heeft elinchrom dit niet nodig doordat de buitendiffuser al zacht genoeg effect heeft? (Kwam erachter door het filmpje op coolblue)

Daarnaast heb je ook hele leuke setjes van het merk Menik. Stuk goedkoper en het lijkt een goed merk te zijn. Echter hoor ik minder mensen hierover dus kan ik minder ervaringen hierover peilen.

Graag hoor ik wat meer voor en nadelen uit eigen ervaring van mensen in het bezit van menik of elinchrom.

Gelieve geen reacties te plaatsen over workshops, altijd leuk maar kost geld wat ik liever investeer in een setje en daarnaast al ooit in studio wat dingen mogen proberen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: zo okt 25, 2015 14:38    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb geen ervaring met menik/bresser, maar wel met Elinchrom. Ik heb een jaar of 8 geleden een 'startersset' van Elinchrom gekocht en die bevalt nog steeds prima. Stevig gebouwd, hele consistente lichtopbrengst (en kleur!), en doet het prima. Inmiddels heb ik er een aantal flitsers en softboxen bijgekocht, en uiteraard past alles prima op elkaar.

Ik weet niet welke softboxen er bij je setje zitten, maar bij de grote softboxen zitten er wel binnen-, en buiten diffusers. En een binnenreflector. En daarnaast gebruik ik op mijn stripsoftboxen ook nog een grid.
Bij de kleine verwacht ik niet dat het nodig is.

Bij de aankoop heb ik ook gekeken naar goedkoperen merken, maar in mijn optiek geldt vaak 'goedkoop is duurkoop'. Uiteindelijk ben je altijd goedkoper uit als je in één keer goed materiaal koopt om mee te werken.

Over je opmerking over workshops gesproken: doordat ik er eentje heb gevolgd voordat ik tot aanschaf overging heb ik mezelf ook een hoop geld uitgespaard. Ik wist namelijk precies wat ik moest hebben en waarop ik moest letten. En een workshop is goedkoper dan een miskoop en het aanschaffen van een tweede set... (los van dat je er in korte tijd veel meer leert dat een jaar zelf dingen proberen).. Het levert dus in de praktijk geld op.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Flitsers Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: