Meld je gratis aan

Remote trigger en foto's versturen naar laptop

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Flitsers
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jan 11, 2016 00:07    Onderwerp: Remote trigger en foto's versturen naar laptop Reageer met quote

Bestaat er zoiets als een remote trigger voor studio flitsers (Bowens Gemini 500) die tevens direct de foto wireless doorstuurt naar je laptop?

Als iemand daar ervaring mee heeft dan hoor ik het graag!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: ma jan 11, 2016 02:13    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe zie je dat voor je? Een trigger zit over het algemeen op de plek waar je een flitser op je camera kan monteren. En iets dat foto's doorstuurt naar je laptop zit op een plek waar de bestanden benaderbaar zijn; vaak is dat het kaartslot, een USB/HDMI uitgang, of een systeemstekker.

Kortom: het zijn verschillende dingen die je op verschillende plekken op je camera aansluit. Ik heb nog niet gehoord van iets dat allebei kan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: ma jan 11, 2016 09:10    Onderwerp: Reageer met quote

Ja klinkt logisch...helaas Sad

Dank voor je antwoord
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: ma jan 11, 2016 18:54    Onderwerp: Reageer met quote

Wat je wel zou kunnen proberen is een Eye-Fi kaartje. Dat is een wifi-kaartje, waar je foto's worden opgeslagen, maar waarmee je ook een wifi-verbinding met je laptop kunt maken. Het versturen van foto's naar de laptop gaat echter niet heel snel, zeker grote RAW-bestanden niet. Weet eigenlijk niet eens of die überhaupt verstuurd worden, of dat het dan de jpg's zijn.

Het versturen van je foto's naar de laptop kan overigens ook met een kabel.
BerichtGeplaatst: ma jan 11, 2016 19:13    Onderwerp: Reageer met quote

Enkel met de EYEfi mobi PRO worden RAW's verstuurd. Met de goedkopere varianten enkel Jpegs.
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo feb 14, 2016 15:46    Onderwerp: Re: Remote trigger en foto's versturen naar laptop Reageer met quote

vverbon schreef:
Bestaat er zoiets als een remote trigger voor studio flitsers (Bowens Gemini 500) die tevens direct de foto wireless doorstuurt naar je laptop?

Voor foto's naar je laptop te versturen gebruik je een WIFI SD Eye-Fi Dit staat volledig los van het triggeren van flitsers, gezien dit via je hotshoe van je camera werkt. Voor het triggeren van je Bowens Gemini 500 kun je bijvoorbeeld triggers gebruiken van Phottix: Strato Of van Younnuo RF-602. Ik weet dat je met de Phottix Strato en de Yongnuo RF-602 ook je camera remote kan bedienen (je hebt wel een extra zender/ontvanger nodig, één voor remote flitsen en één voor remote aansturen camera)
BerichtGeplaatst: di feb 16, 2016 20:31    Onderwerp: Re: Remote trigger en foto's versturen naar laptop Reageer met quote

vverbon schreef:

Als ik bij je foto's kijk, dan zijn deze genomen met een Canon EOS 6D.

Als dit klopt, zou ik de handleiding eens lezen,
de 6d heeft namelijk wifi aan boord Wink

Als je een andere camera hebt, dan kan een eye-fi kaartje uitkomst bieden.
Afhankelijk van het type kun je wel of geen RAW doorsturen.

De goedkope versie stuurt enkel jpg door en dat vind ik nog net doenbaar.
Als je wat veel foto's achter elkaar neemt, moet je even wachten voordat je nog een foto kunt nemen, ook al is er nog plaats op het kaartje.

Maar je camera moet wel ondersteuning bieden voor het eye-fi kaartje.
Het werkt niet met elke camera.

mvg. Mlap.
BerichtGeplaatst: di feb 16, 2016 20:54    Onderwerp: Reageer met quote

Voor de volledigheid: er bestaan ook andere mogelijkheden dan Eyefi. Sommige camera's hebben wifi ingebouwd, en voor de duurdere Nikon camera's bestaan wifi dongles die het een stuk beter doen dan de Eyefi. Maar uiteraard hangt daar ook een ander prijskaartje aan. Ik neem aan dat dat bij Canon niet anders is.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di feb 16, 2016 22:38    Onderwerp: Reageer met quote

En misschien is een draadje wel de oplossing Wink
Goedkoop en snel, als je camera het ondersteund.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Flitsers Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: