Meld je gratis aan

Macrofotografie met Sony a65, welke lens?

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Sony
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za jan 16, 2016 19:13    Onderwerp: Macrofotografie met Sony a65, welke lens? Reageer met quote

Hallo,

Ik ben benieuwd welke lens jullie gebruiken voor Macro opnamen.

Op de Sony Experience heb ik de Sony 50 mm F2.8 Macro geprobeerd, maar daarmee moest je wel heel dicht bij het onderwerp komen om een close-up foto te maken.

Ik hoor graag jullie ervaringen met een macro lens (mag ook Sigma of Tamron lens zijn)

Groet,
Susanne
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: za jan 16, 2016 21:32    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Susanne,

Afhankelijk van hoe dichtbij je wil zitten. Wat voor soort foto's je gaat maken etc.

Meestal zegt men dat 100mm macro een goede allrounder is voor zowel bewegende insecten alsmede een mooie portret lens. Zelf gebruik ik de minolta 100mm 2.8 macro voor beide doeleinden.

Mocht ik echt puur alleen insecten fotograferen dan zou ik gaan voor wat meer tele. De 150mm / 180mm bijvoorbeeld.

De sigma 90mm 2.8 is ook een leuk alternatief en voor relatief weinig geld vaak 2e hands goed te vinden.
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo jan 17, 2016 10:51    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou voor de Sigma 105 mm of de Tamron 90 mm gaan deze zijn tweedehands vaak redelijk betaalbaar.
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo jan 17, 2016 15:14    Onderwerp: Reageer met quote

Ik gebruik een Minolta AF 100mm F2.8 Macro D, gekocht op marktplaats. De huidige Sony 100mm F2.8 Macro is dezelfde lens in een nieuwe jasje.

De Tamron 90mm Macro is een prima alternatief.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma feb 15, 2016 22:19    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor jullie tips. Ik ga marktplaats in de gaten houden voor een 2e hands lens.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Sony Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: