Meld je gratis aan

[Monitor kopen] Welke?

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Accessoires
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jan 27, 2016 20:21    Onderwerp: [Monitor kopen] Welke? Reageer met quote

Hallo,

Al een tijdje ben ik op zoek naar een goede monitor voor fotobewerking.
Het wordt mijn eerste scherm en het budget is nog niet erg hoog.

Voor een bedrag van maximaal 600 euro lijken onderstaande schermen behoorlijk op elkaar qua specificaties. Zo is één van de eisen dat AdobeRGB in ieder geval wordt ondersteund.

Mijn vraag is dan ook of iemand ervaring heeft met onderstaande schermen heeft, of binnen het budget andere aanbevelingen kan doen?

Dell UltraSharp U2413

https://www.bol.com/nl/p/dell-ultrasharp-u2413-ips-monitor/9200000011155436?Referrer=ADVNLGOO002021-G-21018517844-S-140233596488-9200000011155436#product_specifications

Eizo CS230-BK

http://www.eizo.nl/monitoren/coloredge/cs-serie/23/CS230.html

HP DreamColor Z24x

https://www.bol.com/nl/p/hp-dreamcolor-z24x-monitor/9200000028093353?Referrer=ADVNLGOO002021-G-21018517844-S-140233596488-9200000028093353#product_specifications

Ik hoor graag van jullie! Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: do jan 28, 2016 00:45    Onderwerp: Reageer met quote

Een fractie van het bedrag erbij, dan heb je een iMac 21.5

Om vooruit te komen, moet je soms een stap terug doen...
Naar boven
BerichtGeplaatst: do jan 28, 2016 10:02    Onderwerp: Reageer met quote

Lastig te zeggen, kan je wellicht geen reviews of vergelijking sites vinden? Ik weet dat Dell en Eizo normaal goede schermen maken..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: do jan 28, 2016 18:34    Onderwerp: Reageer met quote

Waarom moet aRGB ondersteund worden? En bedoel je dan 100% Of mag het ook iets minder zijn? Ik weet dat het een grotere kleurruimte is dan sRGB, maar gebruik je het ook echt?
BerichtGeplaatst: do jan 28, 2016 20:55    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de reacties.

sRGB is voor nu waarschijnlijk nog voldoende.. maar kijkend naar de toekomst koop ik liever een AdobeRGB scherm.. als ik het geld dan toch moet uitgeven.. AdobeRGB mag dan trouwens ook 95 of 99% zijn Smile

iMac is niet echt een optie. Ben zelf niet echt van het besturingssysteem en als ik nu de configuratie van mijn pc in combinatie met genoemde schermen bekijk dan zit de iMac 21,5 daar nog onder qua configuratie.

Vergelijkingssites zijn er zeker wel te vinden.. maar we weten allemaal wat voor reacties je krijgt op bijv. bol.com Wink Vandaar de vraag of hier iemand nog suggesties heeft Smile
Naar boven
BerichtGeplaatst: do jan 28, 2016 21:10    Onderwerp: Reageer met quote

pyroboy schreef:
iMac is niet echt een optie. Ben zelf niet echt van het besturingssysteem en als ik nu de configuratie van mijn pc in combinatie met genoemde schermen bekijk dan zit de iMac 21,5 daar nog onder qua configuratie.

Ik constateer twijfel Wink

Laat je even goed informeren door iemand met verstand van zaken Very Happy

Om vooruit te komen, moet je soms een stap terug doen...
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Accessoires Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: