Meld je gratis aan

Importing Sony ARW files > LR 06

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Software
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo feb 10, 2016 19:36    Onderwerp: Importing Sony ARW files > LR 06 Reageer met quote

Beste allemaal,

Recent ben ik overgegaan op de Sony A7SII en nu krijg ik mijn ARW files niet geďmporteerd in LR 06.

Ik dacht eerst dat een upgrade van LR 5.7 naar 6 het probleem zou verhelpen, maar ook hierna worden de RAW files niet herkend.

Wie weet een goede web link of tip als ervaren gebruiker?
Het zou geweldig zijn als ik naast mijn JPEG's ook weer mijn RAW files kan gebruiken Smile

Bij voorbaat hartelijk dank,
Ewien
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: wo feb 10, 2016 19:44    Onderwerp: Reageer met quote

je vindt hier vanaf welke lr versie je AWR's worden ondersteund...

en daar staat ook versie van de eventueel camera raw converter

oh en er is hoogst waarschijnlijk ook nog verschil tussen LR CC en de gekochte LR
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo feb 10, 2016 20:57    Onderwerp: Reageer met quote

in2lapland schreef:
oh en er is hoogst waarschijnlijk ook nog verschil tussen LR CC en de gekochte LR

ik vermoed niet op dit gebied. Allebei de versies krijgen updates met bugfixes en camera-, en lensupdates, maar CC krijgt daarnaast ook featureupgrades
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: wo feb 10, 2016 21:13    Onderwerp: Reageer met quote

Welke versie van LR 6 draai je. Support voor de Sony a7sII is vanaf versie Lightroom CC 2015.2, Lightroom 6.2

Gebruik zelf een a7r II en dat gaat prima. En recent een een a7s II gehad om te testen. En die werkte ook prima met LR.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: wo feb 10, 2016 23:38    Onderwerp: Reageer met quote

Dank allemaal voor de heldere antwoorden.

Ik heb wrsch LR 6 ... heb 'm al in sept vorig jaar gekocht, maar niet gelijk in gebruik genomen ...

Heb inderdaad een standalone versie gekocht, omdat CC niet werkt in de landen waar we werken, waar het internet echt belabberd is.

Zou ik dan voor de .2 versie weer moeten betalen, of kan ik die ergens downloaden, als opvolger van mijn versie 6? Zou geweldig zijn!
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo feb 10, 2016 23:52    Onderwerp: Reageer met quote

Updates binnen 1 versie (zoals van 6.0 naar 6.2) kun je gratis downloaden en installeren.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Software Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: