Meld je gratis aan

Canon 7D mark II - AI servo instellingen

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Canon
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma apr 04, 2016 20:42    Onderwerp: Canon 7D mark II - AI servo instellingen Reageer met quote

een vraag aan de Canon 7D mark II gebruikers die al de AI Servo gebruikt hebben ? geraak niet echt uit de zoveel mogelijkheden, ik zou komende week vogels gaan fotograferen vanuit een hut (allereerste keer) en zou willen weten hoe ik deze dan best instel, keuze uit 6 mogelijkheden met dan nog extra instellingsmogelijkheden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: ma apr 04, 2016 20:53    Onderwerp: Reageer met quote

Voor zover ik weet staan de opties best goed beschreven in de handleiding (mijn vrouw heeft de 7D2 en ik speel er ook weleens mee). Vogels zijn objecten die snel kunnen gaan bewegen of afremmen en daar is een speciale stand voor. De vraag is alleen of je überhaupt de tijd gaat hebben vanuit een hut om de vogel zo snel te kunnen volgen.

De autofocus van een 7D2 en/of 5D3 (zijn wel verschillend maar in veel opzichten gelijk) heeft zeer veel opties en je zult hier veel mee moeten spelen om erachter te komen wat de beste stand is. Dit is ook afhankelijk van de omstandigheden en je eigen manier van fotograferen.

De tip die ik je wel zou willen geven is om de scherptediepteknop om te zetten naar AI-servo - One shot. Als je dat eenmaal doorhebt kun je veel makkelijker spelen met bewegende objecten die ineens stil zitten om toch zeker te weten dat de autofocus de lock goed heeft. Je zet de autofocus dan op AI Servo en volgt het object totdat deze stil gaat zitten. Door de scherptediepteknop op dat punt ingedrukt te houden kun je hem op One Shot zetten, locken en de foto maken. Omgekeerd kan ook maar is wat minder nuttig in dit geval. Kwestie van proberen en kijken wat voor jou werkt.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma apr 04, 2016 21:59    Onderwerp: Reageer met quote

erik1982 bedankt, ivm scherptediepteknop veranderen misschien achteraf eens bekijken/uittesten, dat is blijkbaar niet simpel om zo maar ineens te veranderen juist vr een shoot day, moet dan ook eens kijken hoe je dat doet. id is er een speciale stand voor, maar je heb uit 6 de keuze, vroeger was het AI servo en dat was het......
Naar boven
BerichtGeplaatst: di apr 05, 2016 07:16    Onderwerp: Reageer met quote

Het veranderen van die functie is juist ontzettend simpel. Met de Q je snelmenu in en dan de optie met het icoontje van de camera selecteren. Daar kun je zo al je knoppen toewijzen. Is echt binnen 10s gebeurd.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di apr 05, 2016 09:58    Onderwerp: Reageer met quote

Erik1982, ok bedankt, als ik het dan goed begrijp dat is dan om vlug over te schakelen van one shot nr AI servo, sorry dat ik zulke misschien stomme vragen stel, al die aanpassingen heb ik nog niet onder de knie Very Happy en doe niet graag iets fout, weet wel dat je vlug de stand instellingen kan terug zetten.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za apr 09, 2016 15:22    Onderwerp: Reageer met quote

Voordat je 'echt' gaat fotograferen, dien je eerst je camera + instellingen en wat ze doen onder de knie te hebben.

Zo maar weten dat je instelling 3 van de AI moet hebben, heb je weinig, werkt dit niet goed voor jouw, weet je op dat moment weer niet of je naar 2 of 4 moet.

Je hebt nog nooit op de snelweg gereden met je auto en alleen in de 1,2, en 3 in de stad gereden, nu moet je de snelweg op en je vraagt hier bij welke snelheid je naar 4 en 5(en eventueel 6) moet schakelen. Dat moet je in de praktijk leren, net zoals fotografie....
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Canon Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: