Meld je gratis aan

Bibliotheek werkt niet meer ( Adobe Lightroom 6)

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Software
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr apr 29, 2016 11:48    Onderwerp: Bibliotheek werkt niet meer ( Adobe Lightroom 6) Reageer met quote

Zo af er toe is er iets in mij dat mij er toe zet te gaan rommelen met mijn pc. Softwarematig dan. Uitermate onverstandig want mijn kennis is zeer beperkt. Zo kon het gebeuren dat ik na drie maal opnieuw Lightroom te hebben geherinstalleerd, omdat ik er niet uit kwam, op het volgende euvel ben gestuit:

Lightroom 6 (legaal) start prima op echter zodra ik actie wil ondernemen reageert het programma niet meer omdat de bibliotheek niet reageert.
Zo kan ik dus niets meer en daar baal ik een beetje van. Is er iemand die mij kan uitleggen wat er aan de hand is en wat ik er aan kan doen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: za apr 30, 2016 16:41    Onderwerp: Reageer met quote

Neem eens contact op met de support van Adobe. Zelf erg goede ervaringen mee. Dit kan bijvoorbeeld ook via een chat.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: za apr 30, 2016 18:07    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb Adobe geprobeerd te bereiken. Gaat erg moeizaam. Via een 'adobe mannetje' in India het advies gekregen om dit inderdaad via @adobe te doen. Drie dagen later een antwoord dat ik het maandag weer moet proberen. Ik kan daar slecht tegen snap je. Waar gaan we heen als we afhankelijk zijn van klantenservice die a: alleen in het Engels kunnen communiceren en b: rete slecht te bereiken zijn al doen ze alsof dat niet zo is? Hopende op een antwoord van een ervaringsdeskundige hier in het polderland wacht ik af......
Naar boven
BerichtGeplaatst: za apr 30, 2016 21:30    Onderwerp: Reageer met quote

Probeer het volgende:
1. deinstalleer Ligthroom met een deinstalleer programma zoals Revo Uninstaller (in ieder geval niet met de Windows uninstaller)
2. draai een registercleaner bijvoorbeeld CCleaner
3. herstart je computer
4. controleer handmatig of echt alle Lightroom onderdelen van je computer zijn verwijderd
5. installeer Lightroom opnieuw

Ik geef geen garantie, maar je kan het proberen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za apr 30, 2016 23:25    Onderwerp: Catalogus defect? Reageer met quote

Voor het deinstalleren kun je wellicht een nieuwe catalogus aanmaken en de backup die staat weggeschreven (zip bestand) kun je naar die nieuwe locatie kopieeren.
LR opnieuw opstarten en het draait wellicht weer.
Proberen waard
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo mei 01, 2016 10:30    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt @blanco, is het alles doorlopen zoals geschetst. Helaas geen resultaat Sad

@boomhaak, ook bedankt voor je reactie echter het aanmaken van een nieuwe catalogus enz...... dat gaat even boven mijn pet, sorry. Geen idee hoe ik dat moet doen.....
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo mei 01, 2016 13:11    Onderwerp: Reageer met quote

motnamol schreef:
@boomhaak, ook bedankt voor je reactie echter het aanmaken van een nieuwe catalogus enz...... dat gaat even boven mijn pet, sorry. Geen idee hoe ik dat moet doen.....

File -> new catalog.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: zo mei 01, 2016 15:58    Onderwerp: Re: Bibliotheek werkt niet meer ( Adobe Lightroom 6) Reageer met quote

motnamol schreef:
Zo af er toe is er iets in mij dat mij er toe zet te gaan rommelen met mijn pc. Softwarematig dan. Uitermate onverstandig want mijn kennis is zeer beperkt. Zo kon het gebeuren dat ik na drie maal opnieuw Lightroom te hebben geherinstalleerd, omdat ik er niet uit kwam, op het volgende euvel ben gestuit:

Lightroom 6 (legaal) start prima op echter zodra ik actie wil ondernemen reageert het programma niet meer omdat de bibliotheek niet reageert.
Zo kan ik dus niets meer en daar baal ik een beetje van. Is er iemand die mij kan uitleggen wat er aan de hand is en wat ik er aan kan doen?

met regedit .
alles van adobe Lightroom uit het register halen
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo mei 01, 2016 21:20    Onderwerp: Reageer met quote

blanco schreef:
4. controleer handmatig of echt alle Lightroom onderdelen van je computer zijn verwijderd.

Kun je aangeven hoe je dit doet? Ik zou niet weten hoe je een filetje met een niet zeggende naam een willekeurige map in bv de windowsmap kan vinden.
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo mei 01, 2016 21:24    Onderwerp: Reageer met quote

Heb je nu niks meer aan, maar de volgende keer kiezen voor wijzigen opslaan in aparte file(naam schiet mij even niet te binnen).
Ik heb ook eens een corrupte catalagus gehad van 100.000 foto's maar na één nachtdienst van de computer had ik een nieuwe catalogus, door gewoon alles opnieuw in te laten lezen.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Software Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: