Meld je gratis aan

Focussen met Canon 700D

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Canon
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo mei 25, 2016 03:09    Onderwerp: Focussen met Canon 700D Reageer met quote

Hallo beste mensen!
ik ben hier net nieuw, en eigenlijk ook in de wereld van fotografie. Ik weet nu net wat iso, diafragma en sluitertijd doen.

Ik wil met mijn Canon 700D portretfoto's van mijzelf maken, en soms van gehele lichaam. Ook film ik mijzelf. Nou heb ik een probleem wat hoogstwaarschijnlijk makkelijk op te lossen is, maar ik kom er niet uit. Bij fotografie met AF (er zijn 3 standen) en servo AF focust hij maar niet. Het duurt heel lang (kan dan ook geen foto's maken) en dan focust hij nog onscherp. Ik heb alle drie de opties geprobeerd maar niks werkt.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik met de camera op een statief, van een afstand een foto van mijzelf kan maken? Het liefst dan met gezicht in focus natuurlijk. (Ik heb het afstandbedieninkje). Dus het liefst met uitleg welke stand en hoe ik dat dan doe. Het verschil tussen de standen is me ook niet erg duidelijk. Heb er veel over gelezen maar ik snap het waarschijnlijk alleen in jip en janneke taal.

Nog een AF probleem is als ik mezelf wil filmen. Hij blijft continu scherpstellen. Nu probeer ik het maar manueel maar dat is drama. Ik heb gehoord dat je een vast "frame" kan instellen bij filmen waardoor alles binnen dat frame (ookal beweegt het) scherp is. Hoe doe ik dat?

Excuses als het een vrij simpel iets is maar ik worstel er al zeker 4 maanden mee.

Liefs Lisa
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: wo mei 25, 2016 08:11    Onderwerp: Reageer met quote

Wellicht is het handig eens een fotografiecursus te volgen als je met dergelijke basisvragen al 4 maanden aan het worstelen bent. Als je antwoord op deze vraag krijgt zul je over een uur weer tegen het volgende probleem aan gaan lopen. In de handleiding staat de autofocus al in Jip en Janneke taal uitgelegd. Een basiscursus hoeft niet duur te zijn maar je leert er wel veel van. Een spiegelreflex is een ontzettend mooi ding als je er mee om weet te gaan.

Veel universiteiten geven ook voor particulieren cursussen waar je voor 100 euro meestal een 8-wekelijkse cursus kunt doen. Daar leer je ontzettend veel van.

Of bijvoorbeeld een boek om mee te beginnen https://www.bol.com/nl/s/algemeen/zoekresultaten/N/8299/sc/books_all/searchtext/canon%2B700-D/index.html.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo mei 25, 2016 12:27    Onderwerp: Reageer met quote

Wat aardig dat je de tijd neemt om te reageren. Ik begrijp wat je bedoeld, en dat is waarschijnlijk ook een zeer goed idee!
Echter wil ik graag nu even uit de voeten kunnen en zou het fijn zijn om een inhoudelijk antwoord te krijgen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo mei 25, 2016 14:15    Onderwerp: Reageer met quote

One-shot is voor statische objecten. Zet de focus eenmalig en houdt hem daar.

Servo is voor bewegende objecten. Blijft continu focussen op het gekozen object.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Canon Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: