Meld je gratis aan

photoshop gradueel filter

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Software
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jun 15, 2016 12:27    Onderwerp: photoshop gradueel filter Reageer met quote

wanneer ik in Camera Raw (Photoshop CC) een gradueel filter wil toepassen, begint het verloop boven aan de foto en niet vanaf het groene punt dat ik aangaf. Wanneer ik een tweede filter wil toepassen wordt dit opgeteld bij het eerste filter (terwijl ik wel nieuw aan vinkte). Dit ook als gevolg van het feit dat er weer opnieuw aan de ovenkant vd foto wordt begonnen. Wat doe ik mis?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
BerichtGeplaatst: ma jun 20, 2016 22:50    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is nu eenmaal zoals het gradueel filter in Camera Raw werkt. Het effect begint aan de rand van de foto en is t/m de groene punt 100%. Daarna loopt het gradueel af tot aan de rode punt.
Als je een nieuwe aanpassing maakt binnen de gereedschappen van Camera raw is dat altijd een nieuwe bewerking die bovenop de voorgaande bewerkingen komt. Wil je dus niet tweemaal het gradueel filter, dan moet je de eerste weer verwijderen (dat kan ook nog nadat je het tweede hebt gemaakt).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Software Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: