Meld je gratis aan

Motoren fotograferen
Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Tips en Trucs
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2016 19:47    Onderwerp: Reageer met quote

wat ik denk is dat door de grote afstand je scherpstelpunt het onderwerp niet heeft geraakt. Dan krijg je em niet scherp.

Zoals ik al eerder zei, ga oefenen langs een weg Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: di jun 20, 2017 22:51    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben ondertussen een paar circuitdagen verder, en heb een hoop geoefend.

Nu zit ik met wat vragen die ik hoop dat jullie ze kunnen benatwoorden.

De EOS 1200 D, is het de moeite om die te vervangen door een beter alternatief? (Wel Canon) of is het voor mijn doeleind een prima body.
Niet dat ik hem niks vind, maar als ik voor een kleine meerprijs een betere basis kan kopen is dat natuurlijk nooit vervelend.

De lens, nu 18/55. Ik merk dat ik in 90% van de bochten te kort kom en dus moet croppen. En dat is zo zonde van de kwaliteit.
Welk merk lens is "goed". Ik wil geen goedkoop voelende/klinkende lens.
Ik heb fotos gezien met een 28/135 lens (canon 30D) die qua zoom aardig dichtbij kwam.
Maakt het in de kwaliteit nog uit of je een groot bereik heb, zeg 18/200 vs 28/135. Geeft een groter bereik ook meer kwaliteitsverlies? Of is dit verwaarloosbaas.

Ik ben en blijf dit als hobby zien, maar ik wil/kan geen peperdure collectie betalen.

Note: ik probeer me zoveel mogelijk in te lezen online, maar soms is de mening / ervaring van een ander ook fijn om te horen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo jun 21, 2017 08:52    Onderwerp: Reageer met quote

Persoonlijk zou ik een upgrade van de camera nog even uitstellen. Als ik het zo lees is de camera niet je beperking, maar je eigen kennis en kunde. En dat is helemaal niet erg. Loop ik samen met vele dagelijks tegen aan. (veel oefenen)

Wat betreft objectief. Ik zou persoonlijk niet kiezen voor een 18-2xx objectief kiezen. Je kunt niet verwachten dat een dergelijk objectief optimaal presteert over het gehele bereik. Kijk bijvoorbeeld eens naar de 55-250 van Canon. Is ook leuk betaalbaar objectief.

Er is altijd beter te vinden, maar daar zit negen van de tien keer prijskaartje aan Wink
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo jun 21, 2017 17:04    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor je antwoord.

De beperking zit inderdaad in mijn kennis. Ik heb wel is met een andere canon geschoten, maar dat leek een stuk makkelijker in te stellen.
Kan uiteraard ook tussen mijn oren zitten.

Mag ik vragen wat dan precies het verschil is tussen die 2 lenzen?
18/200 en 55/250 hebben allebei een flink bereik?
Wat is dan precies hetgeen dat die kwaliteit zoveel minder maakt?

Ik zie bijvoorbeeld op MP een 75/300 lens van canon voor 75 euro.
Waarin merk je kwaliteits verschil?
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Tips en Trucs Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: