Meld je gratis aan

Lightroom 6 bij elke klik groter

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Software
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jul 28, 2016 15:55    Onderwerp: Lightroom 6 bij elke klik groter Reageer met quote

Wie kan mij helpen met het volgende probleem.

Ik werkt met lightroom 6.6 en draai het programma onder windows 10. Bij elke handeling die ik doe, wordt het programma lightroom een 80 tot 250 mb groter. Tot het op z'n top wel 3400 mb groot kan zijn. Dat het programma dan voor geen meter meer werkt, mag duidelijk zijn. Het programma opnieuw installeren heb ik al gedaan, maar dat lijkt het probleem alleen maar groter te maken. Ook bij een (bijna) lege bibliotheek gebeurt het zelfde.

Wie heeft de oplossing voor dit probleem?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: ma aug 01, 2016 18:15    Onderwerp: Reageer met quote

Genoeg geheugen installeren (8 GB of meer) en natuurlijk de 64 bits versie van Windows 10 draaien (de 32 bits versie kan maar maximaal 4 GB geheugen aan).

Lightroom vreet geheugen en vooral de development modules. Ikzelf zit nog met een systeem te werken dat 3 GB geheugen heeft en heb om de haverklap een melding bij het exporteren dat er geheugen te weinig is. Of Lightroom wordt heel langzaam.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr aug 19, 2016 11:32    Onderwerp: Reageer met quote

De bibliotheek legen? Ik weet wel dat dat niet zou moeten hoeven maar ik weet dat ik foto's van -tig jaar terug toch niet meer ga gebruiken dus kunnen de verwijzingen in LR ook wel weg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: zo aug 21, 2016 18:39    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb het niet geprobeerd, maar ik vermoed niet dat dat uitmaakt in het geheugengebruik. Op de disk zal het wel schelen, maar daarvan heb je minder last tijdens het gebruik...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2016 09:50    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn ervaring is dat vooral de development modules geheugen vreten. Het probleem is dat het geheugen niet meer wordt vrijgegeven als je terug gaat naar de library mode: is een deel eenmaal geladen, blijft het in het geheugen staan totdat je Lightroom afsluit.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2016 19:59    Onderwerp: Reageer met quote

als je weinig geheugen hebt .
dan krijg je een swap file .
en dat kan heel groot worden .
windhoos gooit alles op de hdisk in plaats het in het geheugen bewaren
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Software Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: