Meld je gratis aan

x

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Tips en Trucs
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za sep 24, 2016 21:06    Onderwerp: x Reageer met quote

mag weg

Laatst aangepast door Sjaakvandenhoek op zo okt 09, 2016 16:34, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: zo sep 25, 2016 13:13    Onderwerp: Reageer met quote

Is dit een opdracht vanuit je werkgever of zo, dat je gewoon dit moet doen? Of is er gevraagd of je dit wil doen omdat je een camera hebt toevallig?

Als ik zo je reactie lees ben ik bang dat je behoorlijk onbeslagen ten ijs gaat. Het feit dat je eigenlijk niet weet hoe de foto's moet nemen ( wel/geen flits, RAW of JPEG etc. ) geeft aan dat je eigenlijk in het diepe springt en dit zal niet altijd de beste foto's voortbrengen.
Lijkt het me verstandig om te doen, persoonlijk denk ik het niet, maar goed, die keuze is aan jou.

Je zegt dat er een bepaalde setting is qua borden en licht. Die zou ik zo constant mogelijk proberen te houden. Dus een vaste ISO, vast diafragma en sluitertijd. Dus Manueel is dan de voorkeur. F op bijvoorbeeld F5.6, sluitertijd op 1/60 en dan je ISO aanpassen op het licht voorhanden, slecht licht hogere ISO, goed licht lage ISO.

Foto's door de ruimte heen, dan wellicht standje Auto als je het echt niet weet, je Pop-Up flits is verre van ideaal maar als je die op -0.7-1.0 kan inregelen heb je er wellicht iets aan.

Voor de rest, veel proberen vooraf in het beschikbare licht om te kijken wat goed uitkomt.

www.remcovandesanden.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: zo sep 25, 2016 13:43    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou nooit een ingebouwde opklapflitser in de camera gebruiken.

En kijk even wat er te regelen valt bij dat bord. Als het een vooraf bedoeld fotomoment is mag ik toch hopen dat dat een beetje uitgelicht is... En anders zou ik er zelf een hoop licht naartoe slepen. Fotograferen met alleen TL licht is nou niet echt een goed uitgangspunt meestal.

Qua instellingen: Je zult ter plekke toch echt zelf moeten kijken hoeveel licht er is. Denk even na over wat een acceptabele sluitertijd is (hangt een beetje af van hoever je weg staat en dus je brandpuntsafstand), en wat een acceptabele ISO is voor jouw type camera.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Tips en Trucs Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: