Meld je gratis aan

Belichting voor videografie, beginner, weinig ruimte

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Flitsers
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za okt 01, 2016 17:22    Onderwerp: Belichting voor videografie, beginner, weinig ruimte Reageer met quote

Goedemiddag!

Ik hoop dat ik plaats in de goede categorie, zo niet, bij voorbaat excuses!

Ik wil beginnen met videografie (beauty). Hierbij heb je indirect, natuurlijk licht nodig. Ik heb het geprobeerd met daglicht maar dat is te inconsistent en wordt vaak al snel over/onderbelicht.
Nou ben ik dus op zoek naar een betaalbare optie voor een beginner die niet veel ruimte heeft. Een softbox opstelling is dus helaas niet te doen.
Ik zat te denken aan een ring licht zoals de Menik MM-23 Dimbaar (http://www.folux.nl/…/Menik-MM-23-Ring-TL-daglichtlamp-75W-…). Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik denk wel dat het een dimbaar licht moet zijn i.v.m. de kleine ruimte en overbelichting.
Ik heb verder hier niet veel verstand van, klopt het dat ik naast dit licht, ook een lamp statief en een magic arm (zodat ik de camera aan het statief kan bevestigen) nodig heb?
Zie ik nog andere dingen over het hoofd?
Bij voorbaat bedankt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: ma jun 26, 2017 20:20    Onderwerp: Reageer met quote

Hey!

Het ligt er een beetje aan waar je precies naar op zoek bent. Als je close-ups van je gezicht wilt maken (of van je model) dan is een ringlight heel cool omdat dat mooie reflecties in de ogen oplevert. Ik heb zelf een manfrotto ledpaneel, deze zorgt voor wat licht in mijn gezicht en een kleine highlight in mijn oog. Als je veel wilt kunnen variëren in waar je je lamp gebruikt dan is een statief zeker aan te raden! Ik gebruik zelf vaak daglicht met een extra ondersteuning van de ledlamp, voor info over hoe dat eruit ziet, check youtube!
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Flitsers Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: