Meld je gratis aan

Licht weerkaatsing/reflectie verwijderen in Lightroom 6

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Tips en Trucs
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo okt 09, 2016 15:02    Onderwerp: Licht weerkaatsing/reflectie verwijderen in Lightroom 6 Reageer met quote

Hallo allemaal!

Kan iemand mij helpen hoe ik een reflectie van mijn flitser in een raam verwijder met Lightroom 6?
Misschien is deze vraag eerder al eens gesteld, maar kan het niet vinden op het forum. Een linkje ernaar is dan al voldoende.

Alvast onwijs bedankt!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: zo okt 09, 2016 17:04    Onderwerp: Reageer met quote

Je kunt dit het beste met de clone tool / healing brush proberen, meestal zal er geen andere optie zijn voor dit probleem. Post anders de foto er bij?
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo okt 09, 2016 20:35    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt, ben hier al stuk mee geholpen. Lukt me niet een foto toe te voegen.
BerichtGeplaatst: zo okt 09, 2016 23:49    Onderwerp: Reageer met quote

zonder voorbeeld is het heel lastig hier een antwoord op te geven. Hangt enorm af van hoe de reflectie eruit ziet.
Photoshop is vaak het betere tool voor dit soort problemen, maar van tevoren nadenken over waar je staat als je de foto neemt is nog minder werk :-)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: ma okt 10, 2016 12:59    Onderwerp: Reageer met quote

Helemaal mee eens! Punt is dat ik deze foto's in opdracht van iemand gemaakt heb en hij nou eenmaal zo werkt. Ik werk liever zonder flitser en met statief. Vervolgens maak ik verschillende belichtingstrapjes en daarvan dus HDR. Kost misschien tijdens het maken van de foto's iets meer tijd, maar bewerken is veel sneller uiteindelijk en het resultaat vind ik vele malen mooier en professioneler. Maar goed, smaken verschillen.
BerichtGeplaatst: ma okt 10, 2016 14:23    Onderwerp: Reageer met quote

Ik bedoelde meer: hoe is de reflectie? Zie je de flitser in het raam? Of een verlicht plafond? Het eerste is vaak makkelijk te voorkomen door je standpunt te wijzigen.
Daarom is het moeilijk je een goed antwoord te geven zonder te weten waar het precies over gaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Tips en Trucs Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: