Meld je gratis aan

fuji x m1 niet voor sport?

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Overige merken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr okt 31, 2014 00:45    Onderwerp: fuji x m1 niet voor sport? Reageer met quote

ik lees op vele fora dat de x m1 niet geschikt is voor sport fotografie, waar komt dit door, vanwege het ontbreken van de zoeker of is de autofocus (contrastmeting) niet snel genoeg?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: di nov 04, 2014 14:37    Onderwerp: Reageer met quote

Zou goed kunnen zijn vanwege de contrast meting inderdaad, systeem camera's hebben niet zoals een spiegelreflex een aparte sensor voor de AF maar moeten het doen met de informatie die direct van de beeldsensor af komt.

Sommige systeem camera's gebruiken fase detectie punten op de sensor zelf als oplossing hiervoor. Als je een systeem camera zoekt waarmee je veel sport zal schieten zou ik er een kiezen met fase detectie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: di nov 04, 2014 16:50    Onderwerp: Re: fuji x m1 niet voor sport? Reageer met quote

En wat is de definitie van Sport ? Schaken ? Very Happy

Er de M1 is geen slechte camera en is zeker bruikbaar, maar hier komt het meer aan op kennis en kunde. De moderne/duurdere spiegelreflex / systeem-camera's maken het wel iets makkelijker.

Het ontbreken van een zoeker is iets persoonlijks. Zelf mis ik deze wel. Gebruik toch negen van de tienkeer de zoeker van mijn Fujifilm X camera's.

Jaren terug had men ook camera's die niet zo advance waren en kon men ook mooie sport foto's maken. Alleen techniek staat niet stil het kan altijd beter. De Canon EOS 1Dx is uitermate geschikt voor dit doeleinde, maar geheel andere prijs klasse Wink
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Overige merken Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: