Meld je gratis aan

Beginnende tweedehands reiscamera

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Camera's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di okt 25, 2016 20:47    Onderwerp: Beginnende tweedehands reiscamera Reageer met quote

Dag,

Komende maand vertrek ik richting Indonesië en Vietnam met mijn backpack. Deze mooie reis wil ik vastleggen met een goede camera, maar wel met budget. Nu heb ik de mogelijkheid om tweedehands een Canon EOS 350D + Tamron Lens 28-200mm voor €100,- te kopen. Is dit een geschikte camera voor een beginner én voor op reis?

Alvast heel veel dank!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: di okt 25, 2016 22:04    Onderwerp: Reageer met quote

ga er maar van uit dat je voor 100 euro andermans ellende koopt .
de 350d heeft een sluiter die maximaal 50,000 foto,s kan maken camera is in 2003 in de markt gezet
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo okt 26, 2016 07:58    Onderwerp: Reageer met quote

Goedkoop is duurkoop. 100 euro is niks en kan niet goed zijn tenzij je heel veel geluk hebt.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo okt 26, 2016 08:28    Onderwerp: Reageer met quote

Gewoon goed kijken. Ik verkoop ook meestal goedkoop want dan ben ik het snel kwijt. Je kunt ook de hoofdprijs vragen en dan is het ineens wel goed.
En tsja is een oude camera ineens slecht. Volgens mij niet maar heeft gewoon niet de nieuwste techniek maar slecht?
Maar er zijn ook goedkope systeem camera's. Waarom niet zoiets.
Canon powershot of zo zijn niet veel duurder. Ik heb er met onderwaterhuis gekocht voor 350 euro nieuw.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo okt 26, 2016 12:31    Onderwerp: Reageer met quote

Dank voor de reacties! Het aantal kliks is 9534, verder wordt er dus de lens bijgeleverd. Ik kan evt nog proberen iets onder de 100 gaan zitten maar vrees inderdaad toch voor goedkoop duurkoop.

Hebben jullie nog tips voor een camera voor een beginnend liefhebber welke makkelijk op reis mee te nemen is?
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo okt 26, 2016 12:34    Onderwerp: Reageer met quote

over welk risico praat je nu met 100 euro????
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo okt 26, 2016 14:47    Onderwerp: Reageer met quote

Travelrecord schreef:
Dank voor de reacties! Het aantal kliks is 9534, verder wordt er dus de lens bijgeleverd. Ik kan evt nog proberen iets onder de 100 gaan zitten maar vrees inderdaad toch voor goedkoop duurkoop.

Hebben jullie nog tips voor een camera voor een beginnend liefhebber welke makkelijk op reis mee te nemen is?

telefoon
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo okt 26, 2016 18:00    Onderwerp: Reageer met quote

fotograaf66 schreef:
de 350d heeft een sluiter die maximaal 50,000 foto,s kan maken

Minimaal zal dat zijn of hoor je harde knal bij 50.001?
Naar boven
BerichtGeplaatst: do okt 27, 2016 11:52    Onderwerp: Reageer met quote

Wat een korte bochten reacties weer zeg... Als je het leuk vindt om te beginnen met fotografie is een 350D prima.

Ik zou gewoon gaan kijken, camera goed bekijken op zichtbare schade, foto`s maken kijken of je niets vreemds op de foto ziet als vlekken/krassen. Even alle knopjes proberen, alle standen even testen en foto`s mee maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: do okt 27, 2016 12:11    Onderwerp: Reageer met quote

voel me niet aangesproken. in principe zeggen we hetzelfde. gewoon kijken of het iets is. een buil vallen doe je niet want 100 Euro....
Naar boven
BerichtGeplaatst: do okt 27, 2016 13:59    Onderwerp: Reageer met quote

Voor sommige is 100.- euro erg veel geld. Of je er geen buil aan zult vallen. Zal dan ook erg per persoon verschillen.

Persoonlijk ben ik ook snel geneigd om te zeggen spaar even door naar een wat recenter model. Als door sparen tot de mogelijkheden behoort?
Naar boven
BerichtGeplaatst: do okt 27, 2016 18:20    Onderwerp: Reageer met quote

frankvdm schreef:
voel me niet aangesproken. in principe zeggen we hetzelfde. gewoon kijken of het iets is. een buil vallen doe je niet want 100 Euro....

100 euro vind ik veel geld
vooral dat het een zeer oude camera is
meer dan 10 jaar oud

ik zou voor geen goud ter wereld zo een ding overnemen
en midden in mijn vakantie trip met een stuk toestel komen te zitten
Naar boven
BerichtGeplaatst: do okt 27, 2016 21:30    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet niet wat je budget is, maar kijk ook eens maar een superzoom. Die zijn erg fijn voor op reis.

Een bekende van mij heeft een Nikon P900 gekocht voor een trip naar Zuid-Afrika en naar Peru, en daar hele mooie foto's mee geschoten.

Een tip: welke camera je ook koopt, oefen daar flink mee voor je op reis gaat.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Camera's Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: