Meld je gratis aan

topic gesloten
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Zoom.nl forum index -> Tips en Trucs
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di nov 01, 2016 16:49    Onderwerp: Reageer met quote

You can lead a horse to water......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: di nov 01, 2016 16:53    Onderwerp: Reageer met quote

Jammer dat je nu dingen gaat verwijderen. (gelukkig citeer ik de stukjes waar ik op reageer). Ik heb serieus tijd gestopt om over je probleem na te denken, en ik wil je helpen, maar daarvoor hebben we wat meer nodig.

En uit je antwoorden meen ik te distilleren dat een van ons tweeën iets niet goed begrijpt over belichting. Als ik dat ben hoop ik er wat van te leren :-)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: di nov 01, 2016 21:07    Onderwerp: Reageer met quote

Gaat het om de onderstaande foto?

klik

Jammer dat het strand en wellicht had een ander er ook wat aan, het is tenslotte een forum waar je ideeën uit kan wisselen.
BerichtGeplaatst: di nov 01, 2016 21:36    Onderwerp: Reageer met quote

Nee het gaat om deze foto

https://www.mupload.nl/img/qnluimahdnupl.jpg

Als je naar de lucht kijkt is die erg wazig door in de nabewerking verzadiging te gebruiken kreeg ik er nog wat kleur in.
Het lijkt alsof de foto kleur heeft verloren en details. dit is namelijk niet wat ik zag met mijn oog .
En ik vraag me af hoe dat kan ?
En over het histogram kan je wel honderden discusies voeren maar daarvoor heb ik dit topic niet gestart.
Het histogram vertelt je iets over lichte en donkere delen als die onderbelicht of overbelicht dan raakt hij de linker of rechterkant .
Of een foto goed belicht is bepaald de fotograaf misschien vind ik hem onderbelicht maar is dat wel het beeld wat jij wou laten zien dan is die volgens jou goed belicht.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di nov 01, 2016 21:43    Onderwerp: Reageer met quote

Hij lijkt ook bewogen dus vandaar wazig, je hebt wel een statief gebruikt?
BerichtGeplaatst: di nov 01, 2016 21:46    Onderwerp: Reageer met quote

Ja ik gebruik altijd een statief als ik nd filter en grad filters gebruik
Naar boven
BerichtGeplaatst: di nov 01, 2016 21:48    Onderwerp: Reageer met quote

Probeer nou toch eens het advies van Reinoud te volgen.
BerichtGeplaatst: di nov 01, 2016 22:01    Onderwerp: Reageer met quote

Dat heb ik net vertelt in de vorige post

Het lijkt alsof er kleur verloren gaat dit is niet wat ik met mijn oog zag als je naar de lucht kijkt zie je een soort witte wazige lucht dit was niet wat ik zag ik zag licht blauw en veel meer duidelijke kleuren dan op deze foto hoe zou dit komen ?? Door het gebruik van nd gradfilters 0.9 softgrad ? Of misschien wel de camera /kitlens canon 750d geschoten op iso 100 diafr 18 met de kitlens
Duidelijker dam dit kan ik het echt niet maken sorry
Naar boven
BerichtGeplaatst: di nov 01, 2016 23:23    Onderwerp: Reageer met quote

Ja dat kan zeker komen door een verlopend filter. Ik houd er zelf meer van om dit soort problemen op te lossen met iets als HDR. Er zit nou eenmaal een groot contrast tussen de lucht (zeker als je tegen de zonsondergang in schiet) en het water.

En soms is een foto gewoon niet te maken (zonder enorme trucs uit te halen)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: di nov 01, 2016 23:42    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de reactie dan ga ik dat eens proberen en kijken of ik dan tevreden ben.
Ik maak nu ook gebruik van een kitlens en wil deze vervangen voor een groothoeklens sigma 10- 20mm ga je daar ook verschil in merken kwa kleur en kwaliteit
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo nov 02, 2016 09:02    Onderwerp: Reageer met quote

marcojongsma schreef:
Nee het gaat om deze foto

https://www.mupload.nl/img/qnluimahdnupl.jpg

.

Het was niet de bedoeling dat je de foto waar ik veel tijd en moeite voor gedaan heb, dat je die gebruikt als voorbeeld van je eigen onkunde

Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed

En dan zet je ook nog je naam erin FOEI
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo nov 02, 2016 09:07    Onderwerp: Reageer met quote

Dit was niet joun foto meneer dit was mijn eigen bewerkte versie de foto die ik ik van jou terug kreeg was niks aan gebeurd
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo nov 02, 2016 09:17    Onderwerp: Reageer met quote

https://www.mupload.nl/img/yhrguew9obslu.jpg

Hier is jouwn bewerkte versie en ik vind het een beetje kort om tezeggen onkunde we zijn hier om teleren en als ik heel eerlijk ben vind ik mijn bewerkte versie stukken beter zet eerst maar eens wat fotos op je zoom profiel dan kunnen we zien hoe goed jij wel niet bent ..
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo nov 02, 2016 15:43    Onderwerp: Reageer met quote

Wat voor filters gebruik je want daar zit veel verschil in. Met de goedkopere varianten (Stealth gear, Cokin) heb ik veel slechte ervaringen qua kleurverloop en andere defecten. Sinds de overstap naar Lee nergens meer last van.

Een diafragma van 18 is veel te klein, waar maximaal 11 (liever nog 9) veel beter zou zijn. Dan creëer je onscherpte door diffractie. Heb je bij lange sluitertijden wel een goed stevig statief gebruikt en hier een extra gewicht aan gehangen? Je statief zal namelijk meebewegen in de wind waardoor je ook onscherpte krijgt. Wat extra gewicht zorgt voor veel meer stabiliteit.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo nov 02, 2016 15:52    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor je reactie erik ik gebruik idd cokin bijdeze foto was het windstil dus had geen gewicht aan het statief zal dat de volgende keer ook ff proberen evenals het diafr 11 schiet nu meestal op f16 ik zal de lee filters eens proberen zat al tetwijfelen omdat somige mensen zeer tevreden waten met cokin vndaar die keuze en een stuk goedkoper
ik heb deze foto ook geschoten met kitlens valt er bv met een groothoeklens nog meer kwaliteit tehalen ef 16-35mm

Gr marco
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Zoom.nl forum index -> Tips en Trucs Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

Ga naar: